"save as" locatie veranderd regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

veryferry

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hallo HelpMij,

geen idee of dit de goede locatie is om te posten, maar hopelijk komt er een antwoord uit.
Een probleemschets:

Stel ik google naar plaatjes van een Ferrari. Ik vind een mooi plaatje en wil deze opslaan, dus ik doe rechtermuis > save as en maak een folder met de naam Ferrari aan en sla hem daar op.
Als ik dan verder zoek en ik vind een ander plaatje wat ik wil opslaan, dan wil het wel eens voorkomen dat wanneer ik rechtermuis > save as klik, ik dan opeens in een compleet andere folder zit in plaats van in de hiervoor gebruikte Ferrari-folder.

Ik weet niet hoe dit kan. Zitten er tags vast aan een plaatje waarvan explorer denkt te weten in welke folder deze thuishoort? Of is het omdat ik van diezelfde site eerder een plaatje in een andere folder heb opgeslagen?
In ieder geval zou ik dit graag voorkomen. Want soms heb ik het niet door en komen plaatjes in een verkeerde folder terecht. Iemand enig idee?

Mijn dank is groot :)

Groetjes,
Ferry

Zou het kunnen zijn dat je dit, of de plaatjes moet voorzien van een naam, bijvoorbeeld ferrari1, ferrari2,

Je moet de map wel oproepen en de plaatjes moeten niet dezelfde naam hebben als de folder.

Dus folder heet Ferrari, plaatje moet dan heten Ferrari1, enz enz.:(

Nee, dat lijkt me niet het probleem. Sowieso...als ik save-as kies dan is de opslag-locatie al veranderd, dus voordat ik de naam aan het plaatje geef.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem toch aan dat er niets is veranderd bij windows 8. Klik

Ik las dit nog ter kennisneming. Klik

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik weet niet zo goed hoe dit relevant is tot mijn vraag.
Misschien had ik moeten vermelden dat het probleeem zich voordoet wanneer ik plaatjes op wil slaan vanuit firefox.
Hoe ik het internetplaatje dat ik op wil slaan wil gaan noemen, heeft geen effect op welke directorie zich aandient wanneer ik via rechtermuisklik kies voor "save as".

Oh oke, dat is niet erg hoor en inderdaad firefox is even anders begrijp ik. Ik las laatst deze review en heb hem voor je bewaard bij mijn favorieten. :d
Dus wellicht kun je nu vooruit. Er staat windows 7, maar werkt wellicht oo:( k onder 8.

Hoop dat je er wat aan hebt. Klikje.

Ik ben bang van niet :(
Downloaden gaat prima, en de download map is ook niet van belang hier. Als ik gewoon wat direct download dan komt alles gewoon in die aangewezen map (mijn bureaublad in dit geval).

Ik zal proberen het probleem met illustraties toe te lichten:
Wanneer ik een plaatje heb (gewoon een .jpg o.i.d.) en ik doe rechtermuisklik op dat plaatje en kies voor "save image as", dan kom ik via een "save-image-as popup" gewoon in een map terecht waarin ik als laatste iets heb opgeslagen op deze manier (voorbeeld01). Als ik dan verder zoek en een volgende jpg wil opslaan, dan gebeurd het wel eens dat ik opeens een "save-image-as popup" krijg die me opeens in een totaal andere map zet (voorbeeld02).
Als ik bijvoorbeeld 20 plaatjes achter elkaar op wil slaan op deze manier, dan ontgaat me dit wel eens en komen plaatjes in de verkeerde map terecht.
Ik wil gewoon dat mijn laatste gebruikte map ALTIJD de map is waarin de "save-image-as popup" terecht komt als ik een nieuw plaatje wil opslaan.

Sorry als ik onduidelijk ben. Ik vind het wat lastig duidelijk maken qua naamgeving haha

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster Snel reageren.
Nu quote men telkens de voorganger en topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van de voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.

Dan ligt het kennelijk aan die popup en moet je de map (Folder) toch eerst selecteren en dan pas opslaan. Anders kan dit niet.

Ik zag je plaatjes. Bij de eerste staat Computer.. media..images..wanahaves.

Bij de 2e staat media..images.. cars..ferrarie..ferrari40.

Daar gaat het fout denk ik.

In die map media moet je een map (Folder) aanmaken. Met de naam FERRARI. Zoals eerder omschreven

Ga je naar de plaatjes dan klik je met de rechtmuisknop en doet save as. Opslaan als.

Geef die auto een naam en laat al die underscores weg zoals _ dit en of _ dat.

Type gewoon een naambijvoorbeeld Ferrari zonder punten, komma's en _ underscores.

Zijn het PNG of bitmap die je opslaat ik denk het dan wel. Als je naar google gaat en je wilt het plaatje opslaan dan is het een PNG of bitmap. (Popup)

Open je dat plaatje door er op te klikken dan opent zich die foto,dan kom je op de oorspronkelijke pagina en dat is het plostselingeen JPG bestand.

Dit zou van invloed kunnen zijn op de manier waarop je een plaatje opslaat. Kun je nu vooruit. :)

Sorry, maar ik snap echt niet wat je zegt. Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen ofzo.
Ik heb alle mappen al waarin ik dingen op wil slaan al, allemaal netjes in een nette mappenstructuur.
En als ik heel veel plaatjes op wil slaan van een ferrari, dan doe ik normaal gesproken rightmouse > save as > enter. Ik ga het geen aparte naam geven verder, want dat kost 1) teveel werk en 2) is overbodig.

Bij voorbeeld twee in mijn vorige post is inderdaad waar het fout gaat. Dit is nu in scene gezet, maar soms doe ik "save image as" en kom ik in een map terecht die ik al tijden niet heb gebruikt, terwijl ik 1 plaatje daarvoor nog in de goede map zat met opslaan.

Heb je onlangs een externe schijf, usbstick, mp3 speler etc aangesloten gehad waar je iets op hebt opgeslagen?

Dan is dat als laatste opslaglocatie gebruikt en is die nu als standaard ingesteld anders weet ik het niet meer.

Probeer te helpen alleen maar.

Je zegt in je eerste bericht dan wil het wel eens voorkomen. (dus niet altijd)?? Kan het zijn dat je dan bezig bent en weer gaat surfen naar iets anders en dan weer terugkomt om wat foto's op te slaan en dan dus vandaar in die andere map zit.

Hoe zit het dan als je er bijvoorbeeld tien opslaat, daar op die site blijven, gaat het dan wel goed.

Ik weet dat je me probeert te helpen, en ik waardeer het ook zeer. Begrijp me niet verkeerd.

Als ik er bijvoorbeeld 10 achter elkaar op sla dan kan het zomaar zijn dat bij nummer 8 opeens een andere directory naar voren komt ipv de directory waar ik de andere 7 zojuist heb opgeslagen. Daar komt dan geen tussenkomst bij van een mp3 speler, usb of switchen van applicatie.

Het is ook een vreemd probleem. Ik kan het ook niet googlen, dus ik weet ook niet waar ik het moet zoeken. Is het dat explorer inderdaad "denkt" te weten waar de plaatjes thuishoren a.d.h.v. eerder opgeslagen plaatjes?
Misschien komt het omdat ik enorm veel directories heb en exporer in de war raakt. Ik weet het echt niet. Maar ik weet wel dat het voorheen in windows 7 ook gebeurde.
Het gekke is, soms heeft explorer nog gelijk ook in de map die naar voren komt. Maar dat is een uitzondering.

Het is inderdaad niet altijd het geval. Maar het doet zich sporadisch voor.

*Edit:
ik zie hier een lap tekst die relevant lijkt te zijn. Ik ga nu een film kijken met de vrouw, maar zal hier later nog even naar kijken.
Wellicht vind ik hier het antwoord.

Laatst bewerkt:
Wow inderdaad een lap tekst. Maar hou me (ons helpers) op de hoogte oke. Het is gewoon leuk om diverse problemen op te lossen en soms zoek je naar iets wat er is en kun je de oplossing niet vinden. Maar oke ik wacht eens af wat het werd. Vreemd dat je het in windows 7 ook had. Heb je soms bestanden die je had in windows 7 overgebracht naar windows 8. Gooi die gehele firefox er eens af en overweeg eens een nieuwe instal. Maar ik neem aan dat je de laatste nieuwste versie hebt.

Klik, ik las dit.

Wellicht zit er nog ergens een bug.

En deze help.

Nou ben je wel even bezig na dat filmpje kijken. :d

Nog geen oplossing kunnen vinden. Schijnt dus een "feature" te zijn in FF die per site onthoudt welke folder werd gebruikt. Vooralsnog geen mogelijkheid bekend die deze functie uitschakeld. En dat is best vervelend :(

Uit één van de topics:

Steps to reproduce:
-Go to http://wii.no/tmp/dog1.jpg ctrl+s for save, and create c:\funnydogs
-Go to http://xen.no/tmp/cat1.jpg ctrl+s for save, and create a different folder: c:\funnycats
-Go to http://wii.no/tmp/cat2.jpg ctrl+s for save, and observe the default location in the file save dialog. I expect it to be c:\funnycats, as that was my previous save-folder. Not so. Since I used c:\funnydogs on that domain earlier, FF returns to the same folder.

This is a change in behaviour. I think it came some time in version 7, and no matter how good the intentions, it is VERY annoying.

Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik ze graag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan