"save image as" dir lijkt automatisch door windows te worden gekozen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

veryferry

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
76
Beste HelpMij leden,

ik heb al een tijdje iets wat me dwars zit, en ik kan het maar niet op internet vinden.
Uitleg:

wanneer ik soms een plaatje op wil slaan dmv rechtermuisklik -> save image as, dan lijkt Firefox in veel gevallen zelf al te 'weten" waar ik deze wil opslaan.
In een paar gevallen klopt dit ook, maar lang niet altijd.
En soms is dit knap vervelend, bijvoorbeeld wanneer ik meerdere plaatjes aan het opslaan ben, en achteraf bleek halverwege het wegschrijfpad veranderd te zijn door windows.

Iemand enig idee hoe ik deze "feature" uitschakel?

Mijn dank!

Edit:
Lijkt een firefox bug.
Nog geen oplossing gevonden:(

mvg,
Ferry
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
dit is een vrij normaal verschijnsel. Als je meerdere plaatjes opslaat op dezelfde locatie wordt die locatie op dat moment de downloadlocatie zullen we maar zeggen. Dat is ook in IE zo. Als je sommige plaatjes op een andere locatie wilt opslaan moet je dat gewoon in de verkenner even aangeven. Is iig geen bug.
 
Hoi Mik,

bedankt voor je reactie, maar het probleem wat ik hier beschrijf is niet wat jij bedoeld, volgens mij.
Ik heb moeite om het goed en helder uit te leggen, maar hier schijnt iemand te zijn met hetzelfde probleem (samen met nog 228 anderen):

https://support.mozilla.com/en-US/questions/882443

Save image doesn't remember last location saved for Firefox 7

This only started happening with Firefox 7, all previous version worked fine. When using "Save Image", Firefox will not remember the most recent location in which images were saved. It will instead randomly choose prior locations in which images were saved. When saving images, I save them in different folders to sort them properly, but firefox never remembers the most recent one used. This is INCREDIBLY ANNOYING because if I want to saving a group of images in a common folder, it constantly forces me to navigate to that folder instead of remembering the location of that folder from the last image saved there.

Google Translate:
Dit begon pas sinds Firefox 7, alle vorige versie werkten prima. Bij het gebruik van "Afbeelding opslaan", zal Firefox niet meer herinneren van de meest recente locatie, waarin beelden werden opgeslagen. Het zal in plaats daarvan willekeurig kiezen voor locaties waar beelden werden opgeslagen. Bij het opslaan van foto's, ik sla ze in verschillende mappen te sorteren goed, maar firefox niet onthoudt de meest gebruikte recente. Dit is ongelooflijk vervelend, want als ik aan het redden van een groep afbeeldingen in een gemeenschappelijke folder, het voortdurend dwingt me om in plaats daarvan naar die map van herinnering aan de locatie van die map uit de laatste afbeelding is er opgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan