Ginger
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2006
Allen, ik heb voor mijn werk een volgoed-retourformulier voor onze winkels in Excel Gemaakt. Zo'n afdruk verloopt via een VBA-procedure en geeft een set van 3 of van 5 bonnen (al naar gelang het ophalen van de retouren rechtstreeks of via een HUB verloopt). Die loopt al jaren naar volle tevredenheid. Ik heb 1 layout aangemaakt die dus 3x of 5x met wat aangepaste teksten naar de printer wordt gestuurd. Ofwel, dit zijn 3 of 5 printopdrachten. Nou zijn we recent overgestapt op meer digitale formulieren verzenden en minder voorgedrukte (scheelt weer portokosten). De winkel drukt zo'n setje af, houdt de eerste bon en geeft de rest mee met de chauffeur. Zo behoudt elke stap in het proces een afdruk met handtekeningen en zorgen we er voor dat de goederen echt bij ons DC terugkomen.
Deze lange inleiding is om uit te leggen waar het om gaat. Maar de eigenlijke vraag is of iemand het ooit gelukt is om via de "Excel SaveAs PDF" optie een pdf samen te stellen die is opgebouwd uit meerdere losse bladen? Voorheen deed ik dit op mijn eigen PC ook via "Adobe Acrobat X Standard", maar niet iedere gebruiker bij ons mag dit installeren. Deze Adobe versie staat het toe om aan een PDF pagina's toe te blijven voegen tot je helemaal klaar bent. Een andere PDF-creator mag niet worden geïnstalleerd (dus dat is géén optie)!
Volgens mij is het niet mogelijk om dit te doen zonder dat ik m'n workbook echt ga aanpassen. Maar ik gooi toch het balletje maar ff op, voor het geval dat...
Deze lange inleiding is om uit te leggen waar het om gaat. Maar de eigenlijke vraag is of iemand het ooit gelukt is om via de "Excel SaveAs PDF" optie een pdf samen te stellen die is opgebouwd uit meerdere losse bladen? Voorheen deed ik dit op mijn eigen PC ook via "Adobe Acrobat X Standard", maar niet iedere gebruiker bij ons mag dit installeren. Deze Adobe versie staat het toe om aan een PDF pagina's toe te blijven voegen tot je helemaal klaar bent. Een andere PDF-creator mag niet worden geïnstalleerd (dus dat is géén optie)!
Volgens mij is het niet mogelijk om dit te doen zonder dat ik m'n workbook echt ga aanpassen. Maar ik gooi toch het balletje maar ff op, voor het geval dat...

Laatst bewerkt: