SaveFileDialog en PictureBox Image

Status
Niet open voor verdere reacties.

C#HelpMe

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Ik wil graag een afbeelding opslaan van een pictureBox m.b.v. een savedialog. De plaats waar ik de afbeelding heb opgeslagen is gewoon blanco (geen bestand gevonden). Wat is fout aan deze code:

SaveFileDialog DialogSave = new SaveFileDialog();
DialogSave.Filter = "jpeg Image|*.jpg|Bitmap Image|*.bmp|Gif Image|*.gif"; //afbeelding kan opgeslagen worden als .jpg of .bmp of .gif
DialogSave.Title = "Save an Image File";
DialogSave.ShowDialog();

if (pictureBox1.Image != null)
{
pictureBox1.Image.Save(DialogSave.Title);
}

Laatst bewerkt:
Hey,

bij het opslaan zeg je:

Maar dan gebruik je de titel van het scherm en niet het gekozen pad.
Dus gebruik:
pictureBox1.Image.Save(DialogSave.FileName);

BTW,
het bestand staat waarschijnlijk in je project map van visual studio. Daar kun je de foto als "Save an Image File" vinden.

Gr,
Mathijs

Hey,

bij het opslaan zeg je:

Maar dan gebruik je de titel van het scherm en niet het gekozen pad.
Dus gebruik:

BTW,
het bestand staat waarschijnlijk in je project map van visual studio. Daar kun je de foto als "Save an Image File" vinden.

Gr,
Mathijs

Nee, dat werkt helaas niet. Jij zegt ook dat ik het bestand dan kan vinden in de project map, maar ik kies de directory/path zelf in de savefileDialog.
Ik kies dan bijvoorbeeld station D:\ of bureaublad, maar nergens wordt de afbeelding echt opgeslagen.

Ik heb ook al dit geprobeerd, maar dit werkt ook niet:

if (pictureBox1.Image != null)
{
pictureBox1.Image.Save((DialogSave.FileName), System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Jpeg);
}

Om een willekeurige afbeelding te openen heb ik dit wel gemaakt en dat werkt ook:
string filename;

if (openFileDialog.ShowDialog(this) == DialogResult.OK)
{
filename = openFileDialog.FileName;
pictureBox1.Image = Image.FromFile(filename);
}

Maar waarom is het opslaan van een pictureBox drawing zo moeilijk?

Hopelijk kan je me nog verder helpen...

Zou je ook nog antwoord kunnen geven op de volgende vraag zoals in de beginpost staat:
Het ligt waarschijnlijk aan die Object reference not set to an instance of an object. error, maar hoe kan ik deze ook alweer oplossen?

Laatst bewerkt:
Het ligt waarschijnlijk aan die Object reference not set to an instance of an object. error, maar hoe kan ik deze ook alweer oplossen?

Deze error betekent altijd dat je een een object probeert te gebruik die null is. Hoe op te lossen? Breakpoint zetten en kijken waar het fout gaat en vervolgens uitzoeken waarom het niks is.... :rolleyes:

pictureBox1.Image.Save(Saved_File); // je moet alleen volgens mij wel het juiste pad erbij aangeven.
pictureBox1.Image.Save(@"c:\test1.jpg");

Niet van mezelf, maar 2e hit google.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan