Saven C# programma in MS Express Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Ik ontwikkel C# met Express Edition 2008 van Microsoft.
Hierover heb ik een vraag:

Hoe kan ik een werkend C# programma saven om vervolgens door te gaan met ontwikkelen.
Ik feite ben ik op zoek naar: "Save Project As [new name]..", maar deze functie bestaat niet.
Bestaat er een alternatief?

2de vraag:
Hoe kan ik een project verplaatsen naar een andere computer?

Ik wacht met spanning op een oplossing.

Laatst bewerkt:
1: Het alternatief wat ik kan bedenken is om de map waarin al je bestanden staan te kopiëren en op te slaan onder een andere naam bijvoorbeeld: $project_$datum_$tijd, op deze manier kan je er aan verder werken zonder dat je de vorige versies aanpast, het vereist wel wat discipline om dat telkens te doen maar het is te doen.

2: Dan moet je de map verplaatsen naar de andere computer dit kan je doen over het netwerk of bijvoorbeeld met een usb-stick.

Voor beide geld dat je de map waar je projects staan opgeslagen moet weten, deze staan meestal in:
Code:
C:\document's and settings\__gebruikersnaam__\documents\visual studio\
Of iets wat daarop lijkt.

Succes! :thumb:

Marabunta, dank voor je reactie.

Ik had ook al in die richting gezocht. Hoe het precies moest wist ik niet maar hier kan ik wat mee. Wat mij echter hogelijk verbaasd, is dat je in een professionele (Microsoft) omgeving met files moet gaan slepen om aan versie beheer te doen. Ik kon mij dat niet voorstellen, maar het kan blijkbaar niet anders.
Ik vraag mij af hoe ontwikkelaars dat dan doen?

Ontwikkelaars gebruiken voor zover ik weet vaak subversion, dit is dacht ik als plug-in beschikbaar voor visual studio. Overigens heb ik hier geen ervaring mee (Ben student) en de enige vorm van versiebeheer die wij op school krijgen is een zooi mappen met batch-scripts om bepaalde taken uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan