• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Saven van Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Ik ben bezig met een factuur programma maar na ik heb gefactureerd hoef ik eigenlijk niets te saven is er een manier om ervoor te zorgen dat bij het afsluiten van Excel, Excel niet vraagt om te saven ??

het kan wel.
maar volgens mij alleen via een macro
Maak een makro aan met bv. de naam afsluiten
en zet in in het macroveld de volgende regel:

ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False

als dit gebeurd is op de factuur een button maken welke de macro afsluiten aanroept. dan wordt het bestand afgesloten zonder wijzigingen aan te brengen aan het orgineel.

Mocht e.e.a niet duidelijk zijn laat ff weten, dan stuur ik ff een bestandje mee.

Als ik dit bestandje gebruik zegt hij dat ik macro's wil inschakelen of niet en dit vraagt hij iedere keer als ik deze file opstart :rolleyes:

Moet ik og iets instellen ??

dat je deze vraag krijgt is normaal.
Dit is alleen een beveiliging. macro's of vba scripts kunnen namelijk ook schade aanbrengen (virussen)
Als je zeker weet dat dit niet aan de orde is (dus alleen met eigen bestanden werkt) dan kan je deze vraag uitzetten. dit doe je door te gaan naar:

extra -> macro -> beveiliging
hier zet je dan een vinkje (rondje) bij Laag (onderste)
maar dit is dus voor eigen risico. anders gewoon de vraag laten staan en dan zeggen macro's inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan