SBS 2008 / Exchange Path

Status
Niet open voor verdere reacties.

bomfunkmcs

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Beste lezers,

Ik heb een problem met exchange. Op de OWA (Exchange online) krijg ik error 500 en ik kreeg dit met geen mogelijkheid opgelost.

Na lang zoeken had ik het eindelijk voor elkaar. Ik heb bij Computer -> Eigenschappen -> Geavanceerde Eigenschappen -> Geavanceerd -> Omgevengsvariabelen een aanpassing gedaan. Ik heb namelijk bij Systeem variabele "Path" aangepast. Deze stond namelijk op "C:\Windows\System32\" en deze heb ik veranderd naar "C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\Bin\" . Exchange werkte toen eindelijk naar behoren, alleen liep ik daarna weer tegen andere problemen aan. Veel commando`s die uit de system32 map gehaald worden zoals pingen etc. werken niet meer. Ik heb de 2 paden naast elkaar gezet, maar dan pakt die alleen het eerste pad.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Met vriendelijke groet,

bomfunkmcs

Je hebt deze link gevolgd, maar niet goed gelezen:
On Small Business Server 2008 append the path variable with C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\Bin\

Je moet Path uitbreiden met C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\Bin\ , niet vervangen (dat vervangen is wat jij gedaan hebt).
Dat doe je door het pad uit te breiden met een extra map, met een ; ervoor.
Dus stel dat PATH nu alleen is: C:\Windows\System
Je wilt eraan toevoegen: C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\Bin\
dan wordt het in het Omgevingsvariabelen deel: C:\Windows\System;C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\Bin\
[Alternatief ga je met de pijltjestoetsen naar helemaal het einde van de riedel die Path voorstelt, je typt er een ; achter en dan type je C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\Bin\ dáár weer achter.]

Je zou kunnen proberen of je problem te verhelpen is door Path nog een keer aan te passen, en daarbij het volgende in te vullen (of plak het erin) en het daarna op te slaan:
%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;%systemroot%\idmu\common;C:\Program Files\Microsoft\Exchange Server\bin\

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactive Tijs! Ik heb het inderdaad nog aan elkaar gezet met een ; ertussen. Wat me opviel is dat ik er een spatie tussen had staan, deze heb ik nu weg gehaald. Ik ga straks even de server rebooten om te kijken of het zo opgelost is.

Ik heb het getest en het was inderdaad de spatie waardoor het niet goed ging. Bedankt voor je reactie Tijs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan