Er is een stiuatie als volgt:
1 SBS2003 server
5 draadloze laptops
8 vaste werkplek computers
KPN Experia modem/router.
Als er bij een laptop of vaste computer meerdere bestanden snel achter elkaar worden geopend die op de server staan (mapped) dan valt de netwerkverbinding met alles computers weg.
Dit gebeurd ook als er meerdere bestanden worden geselecteerd en deze dan worden toegevoegd als bijlage in een e-mail.
(Bestanden selecteren > rechter muisknop > Kopieeren > naar ontvanger)
De ene computer kan de verbinding weer herstellen door de lan-verbinding uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen.
De andere computers moeten opnieuw opgestart worden.
Vervolgens draait dan alles weer normaal.
Indien ik dit naboots op de server is er iets aan de hand.
------------------------
> SBS2003 = DHCP server
> Wireless modem is al vervangen (aangezien eerst gedacht werd aan de wireless verbinding, maar blijkt ook op de bekabelde systemen voor te komen maar wel veel minder snel/vaak).
> Server ge-reboot
> ping test gedaan naar server en ziet er netjes uit 0 lost na 2300 verzoeken, wel een aantal met een ping respons van 58 en 94ms i.p.v. de normale 1 of 2ms.
Voor de rest weet ik eigenlijk even niet meer waar ik het in moet zoeken.
Hopend dat iemand hier tips heeft waaraan dit zou kunnen liggen?
1 SBS2003 server
5 draadloze laptops
8 vaste werkplek computers
KPN Experia modem/router.
Als er bij een laptop of vaste computer meerdere bestanden snel achter elkaar worden geopend die op de server staan (mapped) dan valt de netwerkverbinding met alles computers weg.
Dit gebeurd ook als er meerdere bestanden worden geselecteerd en deze dan worden toegevoegd als bijlage in een e-mail.
(Bestanden selecteren > rechter muisknop > Kopieeren > naar ontvanger)
De ene computer kan de verbinding weer herstellen door de lan-verbinding uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen.
De andere computers moeten opnieuw opgestart worden.
Vervolgens draait dan alles weer normaal.
Indien ik dit naboots op de server is er iets aan de hand.
------------------------
> SBS2003 = DHCP server
> Wireless modem is al vervangen (aangezien eerst gedacht werd aan de wireless verbinding, maar blijkt ook op de bekabelde systemen voor te komen maar wel veel minder snel/vaak).
> Server ge-reboot
> ping test gedaan naar server en ziet er netjes uit 0 lost na 2300 verzoeken, wel een aantal met een ping respons van 58 en 94ms i.p.v. de normale 1 of 2ms.
Voor de rest weet ik eigenlijk even niet meer waar ik het in moet zoeken.
Hopend dat iemand hier tips heeft waaraan dit zou kunnen liggen?