scajet 5300/printer hp 660c

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
ik heb het volgende probleem
ik leg een vel in de scanjet 5300c van hp
vervolgens druk ik op copieren
er verschijnt een menu voor alles in te stellen dit is voor mij goed en ik kies voor copieren maar dan begint de ellende
mijn printer print dan veel zwarte balken en alles wat er niet op moet staan maar wel ook de tekst die er op staat ik wil dus alleen teks hebben maar er staan allemaal zwarte balken op en streepjes die er niet zijn
wat kan dit zijn
??
als ik dan probeer de zaak te annuleren gaat dit gewoon verder hij gaat een eigen leven lijden
dan gooi ik alles af en start opnieuw op en dan begint de ellende weer op nieuw wat zou dit kunnen zijn???
e de waele

Ik neem aan dat je printer onder Word wel goed werkt.
Dan zou ik de driver van de scanner wissen en opn. installen. Als hij USB is even de stekker eruit opn. opstarten en hij heeft nw. hardware gevonden.

Geplaatst door Will-Well
Ik neem aan dat je printer onder Word wel goed werkt.
Dan zou ik de driver van de scanner wissen en opn. installen. Als hij USB is even de stekker eruit opn. opstarten en hij heeft nw. hardware gevonden.

En probeer gelijk even een nieuwe versie van dat kopie programma te halen.

het rare van dit probleem is dat de scanner het soms heel goed doet je zou toch denken dat dit dan goed moet zijn ook de driver ?
zou het ook aan het pappier kunnen liggen wat op de scanner ligt bv vouwen of oneffen heden in het papier
????
e de waele

Geplaatst door e de waele
het rare van dit probleem is dat de scanner het soms heel goed doet je zou toch denken dat dit dan goed moet zijn ook de driver ?
zou het ook aan het pappier kunnen liggen wat op de scanner ligt bv vouwen of oneffen heden in het papier
????
e de waele

Jah je kunt als het papier beetje gevouwen is strepen krijgen, maar geen extreem dikke zwarte strepen.

Lijkt me sterk ik zou maar aan de gang gaan met een geupdate driver (zie mijn vorige antwoord(en).

ik heb het volgende gedaan
ik heb een blanco vel papier met alleen een handtekeing op gezet laten copieren en dat ging prima
wanneer ik het papier pak met de tekst er op dan gaat het mis en dat komt denk ik door het volgende
het papier dat ik wil copieren is al een copie
ik heb de achterkant van dit papier op de scan gelegd
(er staat dus niets op) en wat denkje allemaal zwarte strepen dus ligt het wel degelijk aan het papier
hebben jullie dit ook al eerder mee gemaakt?????
e de waele

Geplaatst door e de waele
ik heb het volgende gedaan
ik heb een blanco vel papier met alleen een handtekeing op gezet laten copieren en dat ging prima
wanneer ik het papier pak met de tekst er op dan gaat het mis en dat komt denk ik door het volgende
het papier dat ik wil copieren is al een copie
ik heb de achterkant van dit papier op de scan gelegd
(er staat dus niets op) en wat denkje allemaal zwarte strepen dus ligt het wel degelijk aan het papier
hebben jullie dit ook al eerder mee gemaakt?????
e de waele

Ik vind het een erg wazig verhaal, maar een scanner moet natuurlijk alles kunnen kopieeren dus dit is heel raar. Misschien moet je het anders omschrijven?

Komt het papier toevallig uit Belgie (mischien is het gerecyceld).

is het papier wat je scant soms iets glazend??
Anders even opgeven dat het orgineel glazend (glossy) is.

het is geen glanzend papier maar ik weet nu bijna zeker dat het aan het papier ligt ik heb namelijk nog een aantal copys gemaakt met ander papier en allemaal goed
ik heb laatst iemand gesproken die het heeft gehad met stukken uit de krant om te copieren dit lukte ook niet
er moet toch wel iets van waar zijn ?
e de waele

patenten

Het papier kan geheime onzichtbare (balken) informatie bevatten.
Dit wordt soms toegepast om te voorkomen dat bepaalde informatie wordt gekopieerd.
Je kunt het vergelijken met een watermerk, alleen dit is echt onzichtbaar.
Een scanner of soms ook een kopieermachine kan dit door kopieren zichtbaar maken.
Komt de kopie soms uit het bedrijfsleven ?

Of is het misschien een oude zink-oxide kopie ?
dit geeft nl ook zeer rare effecten bij het inscannen!

Jan

ik weet niet waar deze copie vandaan komt maar hij komt wel uit het bedrijfs leven en ik weet ook dat wat op de scaner ligt bij mij een copie is.
als ik deze scan dan zie ik ook blokken of balken en deze zitten dan ook altijd op de zelfde plaats maar het blijft toch vreemd als ik deze met de blanco zijde op de scaner lig deze dan toch zwarte strepen laat printen?
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan