Scan bestand omzetten naar Office Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacob111

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2010
Ik heb een formulier gescand wat opgeslagen staat als JPG bestand, ik wil het bestand omzetten naar Office Word Document zodat ik de formulier kan wijzen(met backspace) en de tabellen die er bij horen. Wat voor programma heb ik nodig.

De bestand kan ook worden opgeslagen als een PFD bestand.

Met Vriendelijke Groet,

Jacob

Hier heb je OCR-software voor nodig (=Optical Character Recognition). Als je dit niet hebt :

http://www.software4free.nl/pakket.php?ID=77

Nu heb ik nog nooit meegemaakt dat de tekst 100% foutloos was. Dit hangt natuurlijk ook af van de staat waarin het jpg-bestand verkeert. Dus na het omzetten wel controleren. Hier zit ook een demo bij. Via Google zijn er nog meer programma's te vinden.
Zelf werk ik met ABBYY, dat is zo'n beetje de top.

Laatst bewerkt:
@jacob : en mocht je er niet uitkomen én het stuk is niet al te 'persoonlijk' dan mag je het mij ook mailen. Ik beschik over de AbbYY finereader software die zo'n klus in 45 seconden gepiept heeft.

Zoals Krolik al schrijft is de kwaliteit van de jpg niet onbelangrijk. Wat ook een rol speelt is de puntgrootte van de letters. Als het bestand gemaakt is met puntgrootte 6 of 7 (daar waar 10, 11 of 12 redelijk standaard is in tekstverwerkingswereld, dan is de kans op doublures ook vrij reëel.

De .JPG kun je desgewenst mailen naar gast0225-helpmij@live.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan