scan negatief jaren 30

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo, ik heb een negatief van een hele oude foto uit de jaren 30, maar als ik die inscan dan komt 'ie er diapositief (?) uit, zie bijlage. Kan ik dit met photoshop verhelpen?

Bijlagen

• File0474.jpg
    File0474.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 115
Dit is een perfecte afdruk van een negatief. Er is niets dia- of anderszins positief aan te vinden.
Joop

In spiegelbeeld bedoel je...

file0474bsm8.jpg

Mogelijk een instelling op je scanner die je aan hebt staan.
Of het negatief is al in spiegelbeeld.

Even spiegelen en de foto is weer oke.

file0474cjd3.jpg

Laatst bewerkt:
Nou ja zeg! Hoe krijg je 'm nou "normaal" qua kleur, want de foto welke ik heb bijgevoegd is toch niet zo en het negatief is terug naar m'n ouders dus ik moet deze foto even bewerken.
Overigens zal ik m'n instellingen nog wel even nakijken ......

Misschien lag het niet aan de scanner, maar aan jou...

Of het negatief is al in spiegelbeeld.
-> Domme opmerking van mij... want,

Een film negatief is 'doorzichtig', er is echter wel een voor en achterkant.
Nu is het lastig te zien welke kant nu de 'voorkant' van je negatief is, maar je ziet het resultaat als je de 'verkeerde kant' scant, de 'achterkant' geeft als resultaat een gespiegelde afbeelding.

(Bijna?) Elk tekenprogramma (zelfs Paint, het teken programma dat microsoft gratis mee levert bij windowd) heeft de optie 'Negatief', een afbeelding of foto wordt omgezet naar een 'negatief', maar omgekeerd werkt (natuurlijk) ook.
Verder kan je eigenlijk ook met elk tekenprogramma (zelfs met paint.. :D ) een afbeelding spiegelen.

Opties zitten zeker ook in photoshop, ik heb echter geen idee waar, vermoedelijk echter onder opties als Image (voor het spiegelen) en Color (voor Negatief).

Laatst bewerkt:
Spiegelen wist is wel, negatief dus nu ook! Alles is vaak zo simpel als je het eenmaal weet.... Bedankt!

las over het scannen van negatieven.met welke scanner is dat gebeurd?
Wil dat ook graag doen maar hoe is de vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan