Scan Onder Veilige Modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Ik moet op mijn werk, een image maken van een schijf, alleen ik moet deze grondig laten scannen, house-call werkt niet omdat ik geen active-x heb ingeschakeld, schakel ik die wel in doet hij het alsnog niet.

Nu wou ik via Symantec Antivirus Client v9 gaan scannen in veilige modus, maar daar is Symantec uitgeschakeld ( ik heb hem al een keer opnieuw erop gezet, helpt niets).

Weet iemand nog een goeie site, die wel werkt, zonder active-x, of weet iemand hoe ik het anders kan doen?

Waarom wil je het in veilig modus?

Misschien lukt het wel met de online scan van Symantec zelf? http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=nl&venid=sym (ow, is ook met active-x zie ik)

Heb je het op deze manier ingeschakeld?

Internet Explorer 5.x/6.x Instructies weergeven
Instructies niet weergeven

Met standaardbrowserinstellingen kunnen ActiveX-besturingselementen gedownload en uitgevoerd worden. Met beveiligingsniveau Medium kunnen ActiveX-besturingselementen gedownload en uitgevoerd worden.

Kies op de menubalk van de browser Extra > Internet-opties
Klik op de tab Beveiliging
Selecteer het pictogram van de wereldbol dat correspondeert met de zone Het Internet
Klik op Aangepast niveau
Ga naar het gedeelte ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen
Selecteer onder ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden de optie Vragen
Selecteer onder ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren de optie Inschakelen
Selecteer onder ActiveX-besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig voor uitvoeren van scripts de optie Inschakelen
Klik op OK om het venster Beveiligingsinstellingen te sluiten (Als u wordt gevraagd of u zeker weet dat u de beveiligingsinstellingen voor deze zone wilt wijzigen, klikt u op Ja)
Klik op OK om het venster Internet-opties te sluiten

Laatst bewerkt:
Nee die zegt hetzelfde als de housecall scanner, ik moet de Active-x aanzetten of IE 6 hebben, heb ik allebei, maar hij doet het niet.

En ik wil het in veilige modus doen, omdat hij in veilige modus wel de meeste virussen kan gebruiken, in normale modus zijn deze vaak in gebruik.

Ik heb mijn berichtje hierboven aangepast. Heb je het op exact dezelfde manier gedaan?

Zoals je hierboven zegt dat ik de Active-x aan moet zetten, heb ik het gedaan, dan alsnog zegt hij op de site dat ik die aan moet zetten.

ik krijg dan deze fout

Bijlagen

• fout.jpg
    fout.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 32
Geen firewall aanstaan?

PS. Google kan ook niets met de foutmelding (maar daar was je waarschijnlijk ook al achter)

ja daar was ik inderdaad al achter, en we zitten hier achter een firewall ( proxy server ).

En als je die firewall uitschakelt? Kun je dan ook niet online scannen? En doet Norton het dan ook niet?

Als ik die firewall uitschakel, heb ik HELE grote kans dat er een lading virussen binnenkomt ( mensen halen vaak post op met veel virussen die nu nog tegen worden gehouden, dus dat is ook geen optie)

oke nou dan ga ik dat in iig proberen, in de gewone modus had ik al gescanned met symantec, niks gevonden... dus zoveel zal die andere niet vinden, maar iig bedankt,

Als je een virus hebt, dan zal Norton niet goed werken. Er glippen altijd virussen tussendoor. Daarom is die online scan ook zo belangrijk, want die is betrouwbaarder dan je eigen virusscanner.

Het zegt niets dat Norton nu niets vindt;)

Dus Norton is wel actief? Dan zou ik toch de firewall uitschakelen en een online scan doen. Norton houdt die virussen in de mail wel tegen. Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf goed dunkt.:)

Laatst bewerkt:
dat is waar, maar Symantec v9 haalt elke dag updates binnen dus de kans is erg klein der er een virus in zit. Maar het kan altijd ( merk ik thuis wel, daar draai ik norton antivirus 2003 met alle updates, en nog komen er virussen binnen mja )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan