scan.pst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quincy1974

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Als ik office outlook wil opstarten (2003), dan krijg ik een melding dat ie de standaardmappen niet kan openen, omdat er een fout opgetreden is in een pst map. Goed, ik een beetje zoeken op internet en ik begreep inmiddels dat dat pst bestand gerepareerd kan worden. Maar als ik dat probeer, dan krijg ik de melding dat ik alleen kan lezen. Kortom, dit wil niet.

Dat is niet zo'n probleem, want dan knal ik office eraf en installeer ik het opnieuw (al geprobeerd), werkt ook niet!
Nu wil ik terug naar Outlook express, want daar had ik deze problemen niet, maar het importeren van de mappen lukt niet. Ik wil graag bij mijn oude berichten komen, want er staan belangrijke dingen in!!

Wat te doen?

Geplaatst door Quincy1974
Maar als ik dat probeer, dan krijg ik de melding dat ik alleen kan lezen.
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar zoek dat PST-bestand eens op, klik er met je rechter muisknop op, kies Eigenschappen, haal het vinkje weg bij Alleen lezen en klik op OK.
Probeer het dan nog eens.

Guus.

En heb je de "repareer" optie al geprobeerd met Office(dus Outlook)?
Wanneer je Outlook verwijderd blijven allerlei instellingen en mappen namelijk behouden.
Het grappige is dat ik ooit Outlook van achtereenvolgens 2000, XP en nu 2003 op mijn PC heb gehad. En alle instellingen/mappen van de eerste installatie van 200 staan er gewoon jnog in.
Dat heeft z'n voordelene, maar in jouw geval wat nadelen, vandaar dat het zinvol is om die repareer optie te proberen.
Maar wat is er niet goed aan "alleen lezen", als ik vragen mag?

Oke, ik ben echt een leek geloof ik...

pst bestand: "hulpprogramma voor postvak in" staat er. Ik zoek op waar office outlook zit en dat is op mijn bureaublad (moet ik wel het vinkje: alle bestanden onderin aanvinken bij het pst bestand). Dan komt er outlook in te staan. Ik druk op start en dan wordt er gezegd: het is een alleen lezen bestand, u heeft niet voldoende rechten om het te herstellen, etc. Wilt u het bestand toch controleren?

Druk ik echter toch op start, dan krijg ik het bericht: het wordt niet herkend door het hulpprogramma voor postvak in. Er kunnen geen gegevens worden hersteld.

Hier gaat iets goed fout zeker?!!

Geplaatst door Quincy1974
het is een alleen lezen bestand, u heeft niet voldoende rechten om het te herstellen
Gebruik de zoekfunctie van Windows.
Zoek naar *.pst.
Als je dat bestand gevonden hebt doe je wat ik in mijn vorige bericht zei.
Probeer het dan nog eens.

Guus.

Oke, vervelend, maar hoe kom ik nu bij deze berichten? Of kan dat niet meer?

Het PST-bestand is het bestand waarin Outlook alle mailberichten, agenda, afspraken etc. plaatst.
Alle informatie die van jou zelf is staat daar dus in en vervangen door een ander pst-bestand zal dan ook niet helpen.
Een pst-bestand zal corrupt raken als het groter wordt dan 2Gb. Ik neem aan dat je nog niet zo veel mail hebt verstuurd en in dat geval is er nog redding mogelijk.

Zoek eerst m.b.v. de zoekfunctie uit wat de exacte lokatie is van het pst-bestand.
Kopieer dit bestand (bijvoorbeeld naar het bureaublad) en klik erop met de rechtermuisknop.
Controleer of er een vinkje staat bij 'alleen lezen', zo ja haal dit dat weg.

Ga met dezelfde zoekfunctie dan op zoek naar het bestand scanpst.exe.
Dit is een programma dat bij de installatie van Office wordt meegeïnstalleerd en dat gemaakt is om pst-bestanden te herstellen. Dubbelklik op de naam van dit bestand en blader vervolgens naar het bureaublad, als lokatie waar het (beschadigde) pst-bestand is te vinden.

Vervolgens gaat scanpst proberen je bestand te repareren. Als dat niet mocht werken heb je een probleem, want andere methodes om een pst-bestand te repareren zijn mij niet bekend.

Geweldig! Dit is gelukt, er was dus iets beschadigd en het is hersteld!
Maaaaarrrrr... als ik nu outlook open, zegt ie: kan het bestand pst niet vinden.

Ik heb het wel op het bureaublad geplaatst, is dat het?

Ja dat is het. Je moet de pst file wel op zijn eigen locatie laten staan

Ja, je moet dat pst-bestand op het bureaublad wel weer terugplaatsen in de map van waaruit je hem zonet hebt gekopieerd.
Op de vraag of het bestaande bestand moet worden vervangen, klik je op OK

Echt erg hoor... ik heb 'm gesleept uit "zoeken" en nu weet ik niet meer waar ik 'm terug moet zetten.... :o

C:\Documents and Settings\[jou gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Zeg... HET IS GELUKT!!!

Jullie zijn schatten dat jullie me geholpen hebben! Bedankt voor de snelle hulp!

:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan