scan-vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldspeedy4

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Berichten
457
Hallo iedereen,

ik vroeg me nu af wat ik moet dan als ik iets gedownload heb in een zip-bestand (of andere bestand). Kbedoel als ik dat zip bestand scan en mijn scanner zegt dat ie niets gevonden heeft is dat bestand dan niet geinfecteerd? en als ik het dan open doe kan ik dan zeker zijn dat er geen virussen inzitten?

Ik hoop dat je er iets van snapt:)

alvast bedankt
 
Hoi,

Normaal gesproken mag dat geen problemen meer opleveren.
Heb je problemen dan?


Modag
 
Dat ligt aan de scanner, gebruik je een goede dan scant die ook in het samengestelde bestand (zip,exe, enz).
Maar veel scanners zien het als één bestand en scannen niet wat er inzit.
En dan loop je dus een risico tijdens de installatie of uitpakken.
 
Als je bij Avast het pictogram Lokale Schijven kiest komt er een popup in het venster waarmee je de gevoeligheid kunt instellen. Hier staat onderaan "Scan Archives" Daar moet je ooit op geklikt hebben zodat daar een groen plusteken bij komt te staan. Dat zie je gemakkelijk over het hoofd. Avast test de ingepakte bestanden volgens eigen zeggen. Wat dat nou eigenlijk is weet ik niet. Scant het de bestanden zoals die uitgepakt zouden worden of kijkt het of het eventueel uitpakken gevaarlijk is? Bij de gevoeligheid voor bescherming staat niets over ingepakte bestanden maar real time bescherming van de computer gaat dan ook niet over zaken die op de schijf staan en met een scanactie kunnen worden beoordeeld. Ik zou voor bescherming tegen bedreigingen in archieven kiezen voor een scanner waarvan echt gezegd wordt dat die altijd binnen archieven scant. Dat wil niet zeggen dat Avast een slechte keuze is, Een scanner kan altijd alarmeren zodra er iets wordt uitgepakt dat verdacht is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan