scandisk bij opstarten windows XP prof.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Het gebeurd niet altijd, maar dit is nu de tweede keer dat dit gebeurd. Bij het opstarten van windows xp gaat ie eerst door de scandisk terwijl mijn computer wel goed was afgesloten. Rara hoe kan dit?
 
Ja, dat klopt maar precies jou probleem heb ik ook gehad en deze thread was voor mij toen de oplossing.
 
Geplaatst door Sidi
Ja, dat klopt maar precies jou probleem heb ik ook gehad en deze thread was voor mij toen de oplossing.

Hoe heeft het jou geholpen dan, zie daar alleen iets staan dat je een scandisk moet uitvoeren, maar dat is mijn probleem niet. Probleem is dat hij af en toe bij het opstarten door de scandisk heen gaat...
 
Bij mij deed ie dat ook af en toe. En dan altijd de D:\ Heb toen van alles geprobeerd. Door chckdsk te draaien met de optie /f was ik er vanaf. Je kunt het allicht 's proberen
 
Geplaatst door Sidi
Bij mij deed ie dat ook af en toe. En dan altijd de D:\ Heb toen van alles geprobeerd. Door chckdsk te draaien met de optie /f was ik er vanaf. Je kunt het allicht 's proberen

Heb niet opgelet welke drive hij scaned maar volgens mij is dat gewoon mijn C:\ drive.
Maar als je dat doet, kom je er dan vanaf ofzo? En hoe moet je dat doen?
 
Mijn antwoord duurde even; was even druk met sp2 :)


Tijdens het starten van de computer druk je direct na de piep op F8. Je krijgt dan de mogelijkheid om in veilige modus met dos-prompt te werken. Je kiest vervolgens het besturingssysteem. Bij de meeste mensen staat daar maar één. Je klikt op je gebruikersnaam. Er verschijnt een dos-venster.

Stel je voor dat je je D: schijf wilt bewerken.

typ "d:" (zonder de quotes) en druk enter
typ "chkdsk /f" (wederom zonder de quotes) (Let op de spatie na chkdsk) en druk enter

Je krijgt een waarschuwing dat het volume moet worden ontkoppelt. Typ j en druk op enter. Checkdisk zal nu z'n werk doen.

Als je dit bij de C: wilt doen dan krijg je de vraag of dit na de volgende herstart moet worden uitgevoerd. Checkdisk kan namelijk geen volumes ontkoppelen waarop belangrijke processen aan de gang zijn, vandaar.

Ben benieuwd naar jouw resultaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan