scandisk en laptop vloeken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiero

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
ik heb een laptop{medion} en daarbij heb ik een digitale fototoestel{Canon}.
Deze digitale fototoestel gebruikt sd geheugenkaarten.
Nu heb ik 2 Scandisk geheugenkaarten beide van 1 GB,de ene kaart leest de laptop wel(openen en foto's bijkijken,overzetten enz.)
Maar de andere kaart gaat niet "open" en als ik hem via de laptop(via "deze computer") wil openen lijkt het alsof hij vast slaat en geeft hij aan dat hij niet reageert.
Als ik dit dan weg klik verdwijnt alles van mij bureaublad,en blijf alleen de achtrgrond over,trek ik de geheugenkaart uit de laptop dan komt alles weer terug op mijn buraeublad.
Wieowie weet waar ik het probleem moet zoeken????

Lijkt me een defecte of corrupte kaart.
Kan je je geheugenkaart formatteren via het fototoestel?

ja het formaterren via het fototoestel gaat prima en hij slaat ook prima fotos op
als ik het fototoestel aan de laptop aansluit kan ik wel de fotos bekijken en overzetten op de laptop

Is dat eigenlijk niet makkelijker om het toestel zelf aan te sluiten ipv de kaartjes?

Als je m eerst formatteerd en dan in de pc stopt, wat gebeurd er dan?

nou echt gemakkelijker niet,heb daar een speciaaal programma voor nodig,maar op zich zou het inderdaad geen probleem zijn

Na het formaterren op het fototoestel blijft het zelf probleem zie voor doen

Kan je foto's opslaan op het ''defecte'' kaartje via de camera, slaat de camera de foto's op allebei de kaartjes op of alleen op 1 kaartje. Weet je 100%zeker dat het kaartje niet defect is?

Heb je m al in een andere pc geprobeerd?

ja het fototoestel maakt prima fotos en de geheugenkaart slaat ze zonder probleem op het kaartje is 100% zeker NIET defect

nee heb hem inderdaad nog niet geprobeerd op een andere computer

Andere usb poort of pc, meer weet ik ook niet meer helaas :(

ik ga het gewoon even op een andere pc proberen,maar toch bedankt voor de moeite en het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan