scandisk mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

malmberg

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Ik probeerde registerreparatie via scandisk. na 81% scannen de volgende mededeling:
"Windows heeft een fout gevonden in de systeembestanden en kan het probleem niet oplossen. Probeer door bestanden te verwijderen, ruimte vrij te maken op het station waar Windows opstaat. Als dat niet werkt dan moet u windows installeren in een nieuwe map."
Het is niet duidelijk wat ik moet doen.

soortgelijk probleem

Ook ik had problemen met Scandisk, opgestart vanuit de systeemwerkset. Scandisk bleef steeds opnieuw bestanden en mappen controleren. Ik weet niet waar het programma op stuk liep, maar ik heb daarna het programma scandisk gedraaid vanuit de DOS omgeving. Het ziet er dan uit alsof de computer niet goed is afgesloten, maar het programma bleef niet hangen. Daarna heeft scandisk goed gedraaid.

Hoop dat dit voor jou ook een oplossing kan zijn.

Is de schijf of het schijfgedeelte waar Windows op staat soms vol? De melding wijst daar wel uitdrukkelijk op. Denk hierbij aan ruimte voor verborgen of niet weergegeven systeembestanden zoals het wisselbestand. Probeer ook eens eerst te defragmenteren. Staan er misschien te veel tijdelijke bestanden (*.tmp) in de Windows map? Hiermee is de kous nog niet af. Het kan zo wezen dat er beschadigingen zijn waardoor bestandsinformatie onjuist wordt weergegeven. Ik heb vaak baat gehad bij Partitie Magic. Deze detecteert spontaan kritieke schijffouten die Scandisk niet vindt wanneer je ernaar scant. Voor het register zijn er natuurlijk andere programma's zoals Norton of Registry Mechanic. Scandisk verhelp de fouten met het bestandssysteem en beschadigde sectoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan