Scangear doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdleeuw

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een Canon 4400f scanner en die gebruik ik onder windows 7 icm Paint Shop Pro X2.

Tot voor kort werkte dit prima en kreeg ik bij het scannen de volgende dialoogbox (maar dan in het Nederlands):

scangear-in-thai.jpg

Ineens kreeg ik een melding: "Geen scanner gevonden".

Ik heb de scanner toen gedeïnstalleerd, de nieuwste driver gedownload bij Canon en opnieuw geïnstalleerd.

Nu krijg ik echter de volgende dialoog:

scannen.jpg

Als ik nu in PSP de TWAIN-bron ga kiezen, heb ik twee mogelijkheden:
Canoscan 4400F 12.1 (32-32)
WIA-Canoscan 4400F 1.0 (32-32)

Als ik de eerste kies resulteert dat in "Geen scanner gevonden" en als ik de tweede kies krijg ik tweede bovenstaande dialoogje.

Wat is hier mis gegaan? Hoe krijg die eerste dialoog terug?

Alvast bedankt,

Michiel

Nu gebruik ik al jaren geen scanner meer, maar ik kan me herinneren dat hier een bepaalde volgorde was. Eerst de software en daarna de scanner aansluiten en de drivers installeren was volgens mij de juiste volgorde. Maar ik kan me hier vergissen.
Verwijder alles eens en begin helemaal opnieuw zou denk in een mogelijke oplossing zijn.

Nou, de scanner op zich werkt wel. Ik ben er inmiddels ook in geslaagd de toolbox weer te installeren. Alleen weigert PSP X2 de Twain-versie te herkennen, maar doet hij alleen maar wat met de wia-versie.

Bovenstaand probleem steekt de kop weer op. Ik kan nog steeds kiezen uit twee Twain-bronnen:
Canoscan 4400F 12.1 (32-32)
WIA-Canoscan 4400F 1.0 (32-32)

Als ik de WIA kies werkt heb (maar heb ik maar een heel beperkt scanprogramma), maar met de "gewone" Canoscan 4400F krijg ik de melding (vanuit de Canoscan toolbox): "kan Twain-bron niet openen. Controleer de verbinding en start Canoscan Toolbox opnieuw".

Iemand enig idee?

En ziedaar, zoals altijd: als ik hier de vraag stel komt de oplossing spontaan bovendrijven. In dit geval was het enige dat nodig was: de omgevingsvariabele PATH uitbreiden met C:\Windows\twain_32\CNQ4803

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan