Scannen in Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob1706

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2014
Ik heb recentelijk Windows 8.1 Nl op mijn computer laten zetten hier in Thailand. Officiële Engels/Thaise versie met produktcode gebruikt voor activeren. Werkt allemaal prima, zelfs mijn printer Brother MFC-465CN werd automatisch herkent. Loop echter tegen een probleem aan qua scannen van documenten. Normaliter open ik Brother Control Center 3 en scannen maar. Kan nu hele Brother Control Center niet eens meer vinden. Bij bezoek aan Brother Solutions zie ik wel staan dat er scanproblemen kunnen zijn na installatie Windows 8.1. Bij zoeken op internet voor oplossing zie ik staan dat ik huidige printer drivers eerst moet verwijderen en dan opnieuw hele pakket moet downloaden. Had nog een cd liggen met Paperport 12, ook maar geïnstalleerd maar daarin wordt geen scanner herkent. Is het verstandig om hele Brother pakket toch maar te verwijderen of nog even wachten tot er een meer klantvriendelijke oplossing voor dit probleem komt?

Groeten,
Rob

Als het mijn machine was dan zou ik de scanner even volledig deinstalleren, machine uit zetten, verbinding (USB) met scanner verbreken en de scanner met de juiste drivers op de juiste manier herinstalleren. (betekent veelal éérst de drivers installeren en dan pas de scanner middels usb aansluiten, na softwarematig bericht dát de scanner middels usb aangesloten mag gaan worden)

gast0225,

dank voor je snelle reactie maar aangezien mijn printer ook gebruikt wordt als netwerkprinter voor dochters hier in huis ben ik op zoek naar simpele oplossing. Het verwijderen van huidige werkende software (ok, alleen printen) en dan vervangen door MFL Suite vind ik wat klantonvriendelijk. Misschien wordt het wel opgelost met komende release, dacht dat die gepland staat voor 8 april. Kan nog wel even wachten.

Groeten,
Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar kan het nog gekker. Ik tikte bij Google in: Brother MFC-465CN compatible in windows 8.1 en .... koos voor deze pagina:

http://apps.microsoft.com/windows/en-us/app/brother-print-scan/adefb0b1-c0c6-4d59-b20b-71b1ca098c39

Werd doorgestuurd naar Windows Store, heb programma geïnstalleerd, apparaat gevonden (ip adres 192.168.001.xxx) jpeg veranderd in pdf en kan nu scannen zonder problemen. Scan wordt alleen nu opgeslagen op C://Gebruikers/Rob/Afbeeldingen. De locatie kan ik nog niet veranderen.

Geen programma verwijderd, geen nieuwe suite toegevoegd maar simpelweg app Brother Print & Scan geïnstalleerd, grappig toch?

Laatst bewerkt:
gast0225,

zoals in eerder bericht gesteld, ik was op zoek naar een eenvoudige en gebruikersvriendelijke oplossing en loop er toevallig tegenaan. Vandaar dat ik oplossing hier uiteraard ook gemeld heb.

Gr.,
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan