scannen naar versleutelde USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Lang verhaal kort: ik wil documenten scannen op mijn werklaptop. Die laptops zijn onlangs allemaal opnieuw ingericht, met allerlei beperkingen waarbij gebruikers geen beheerdersrechten meer hebben. Instellingen zijn nog maar mondjesmaat beschikbaar, en zelf iets installeren is (op een enkele uitzondering na) niet meer mogelijk. De ICT afdeling wil om allerlei reden geen ondersteuning bieden voor installeren of gebruik van lokale printers/scanners. Gebruik van externe opslagmedia als USB-drives is ook niet meer mogelijk (opmerkelijk genoeg blijkt een externe optische drive wel gewoon te werken...)

Ik heb op verzoek wel een met BitLocker versleutelde USB gekregen. Ik had gehoopt die gewoon in een printer te steken en vervolgens gescande documenten direct op die USB-drive te schrijven, maar helaas... printer (HP Officejet 7740) accepteert de versleutelde drive niet. Is er een manier om dat op te lossen of te omzeilen? Natuurlijk kan ik van die fotoscanners gebruiken op mijn telefoon en bestanden mailen of via iCloud weer ophalen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Kwaliteit is doorgaans matig en die apps zijn ook niet heel geschikt voor documenten van meerdere pagina's.
 
Laatst bewerkt:
Staat op internet:
The printer does not support encrypted USB flash drives.
 
allerlei beperkingen waarbij gebruikers geen beheerdersrechten meer hebben.
Geen antwoord op je vraag maar zo hoort het wel te werken. De ICT zit niet te wachten op ondersteuning aan (soms exotische) apparatuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan