Scanner Canon MG5750 werkt niet na opnieuw opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

leend009

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Ik heb een Canon MG5750 gekocht. Alles geinstalleerd en het werkte.

Printen werkt prima en in eerste instantie ook het scannen.
Nadat ik mijn computer afsluit en daarna weer opstart kan ik nog steeds printen maar niet meer scannen.
Ik krijg dan een foutmelding code 3,207,0

Er wordt gevraagd in de scangear een scanner te selecteren maar er komt geen scanner in beeld.

Als ik alles opnieuw installeer dan werkt alles weer (de printer en scanner).
Sluit ik daarna de PC weer af en start weer op dan krijg ik wederom het probleem van de scanner.
Ik ben al een week bezig met de canon helpdesk maar zij komen er ook niet uit.
Heb mijn firewall en beschermingsprogamma al uitgezet bij het installeren maar ook dat helpt niet.

Weet iemand een oplossing?

scanner

Hiervoor moet je de scanner volgens mij wel met een vaste aansluiting op je pc aansluiten.
Volgens mij werkt het niet via wifi. Of vergis ik me.

mvgr
Jan

Klopt, ik wist niet dat je wifi gebruikt (staat volgens mij ook nergens vermeld).
Dit is de enige manier die ik ken. Veel succes verder.

Dag, Het probleem zal mogelijk zijn dat de modem/router een dynamisch ip adres afgeeft dat dus elke keer anders is wanneer de printer en scanner werd uitgezet.

Maak in de instellingen van de router (een adres wat in de browser op de adresbalk moet worden ingevuld) een DHCP binding.

Scannen via wifi

Je moet via wifi kunnen scannen, maar lijkt erop dat programma voor scannen de instelling niet vasthoud en mogelijk via usb gaat zoeken. Printen doet ie wel, dus computer en printer vinden elkaar dan wel via wifi. Heb je de software goed gedeinstalleerd, en met administrator rechten opnieuw geinstalleerd ? Misschien dat je (internet)kabel van je (modem)router ook even moet afkoppelen en firewall en viruscanner moet uitzetten bij deinstallatie/herinstallatie.
Als je dit al eens gehoord hebt via support, en als je al een week bezig bent, zou mijn idee zijn om de printer tijdelijk op usb aan te sluiten, kijken of scangear (gestart met administrator rechten) dan wel met een scanner op de proppen komt. Doet ie dat, dat weet je scanprogramma op usb zit te zoeken. Zit er ook nog een knop Preferences/voorkeuren of iets dergelijks in Scangear (of elders) als ie éénmaal een scanner heeft gevonden, kijk of er ook iets van "MG5700 series" met "network" in staat, en kies die scanner. Scanprogramma sluiten, computer afsluiten, usbkabel eraf, opnieuw opstarten en dan kijken wat er gebeurd.
Alles op eigen risico!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan