Scanner HP 5300C neen met VISTA???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bille

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2001
Beste,
Ik beschik over een prachtige HP Scanjet 5300c, echter reeds 6 jaar oud... Volgens de site van HP is er in Vista voor deze scanner géén ondersteuning. Moet ik dat geloven? Of is zoeken op het naar een mogelijke oplossing nuttig. Ik wil best grondig zoeken, maar niet als het onoplosbaar blijkt.
De softwaer werkt perfect, tot op het moment van de "herkenning" dan is het "over & out".
Ik zou erg dankbaar zijn een "gouden tip" te mogen ontvangen.
Bille

Als HP er geen drivers voor gemaakt heeft wordt het inderdaad heel erg lastig.
Je kan gaan spelen met drivers voor andere versies maar ik geef je weinig kans.

Ik dank zowel Dhr. Raymond Bos als mikeo voor hun reactie.

De tip van mikeo, via de opgegeven website, probeerde ik reeds meermaals uit. Alle Hoera kreten ten spijt, geraak ik niet verder. Op het ogenblik dat hét moet gebeuren, gebeurt er niets. Blijkbaar is het gelukt bij anderen, bij mij niet. Ook in de "comments" op dit probleem, blijken de meningen erg verdeeld. Ik ben niet overtuigd dat het kan lukken. Mijn conclusie: De pc herkent de scanner niet....Zolang de scanner niet zichtbaar wordt via mijn computer, denk ik dat het nooit zal lukken. Ik vrees het ergste.
Toch bedankt voor de interesse!!
Bille

Laatst bewerkt:
Ook ik heb de tip van http://www.pixel2life.com/publish/tu...windows_vista/ uitgeprobeerd en kom tot de vaststelling dat het kopieerprogramma hpipcopy.exe wel werkt terwijl het scanprogramma hpprscan.exe de melding blijft geven "Sorry, kan geen toegang verkrijgen tot uw scanner. Uw scanner wordt momenteel door een andere toepassing gebruikt. Wacht tot de andere toepssing klaar is of sluit deze af om te zorgen dat HP PrecisionScan toegang kan krijgen."
Dezelfde foutmelding krijg ik als ik via Photoshop Elements 6.0, importeren, een scan probeer uit te voeren; bovendien verschijnt dan nog een extra foutkader Twain_32 "De TWAIN-bron kon niet worden geopend. Zorg ervoor dat in de TWAIN-directory in de Windows-directory een geldige bron voor uw scanner staat".
In directory Windows \ Twain_32 staat inderdaad een file hpprscan.ds. In een subfolder DS_Dual3 vind ik ook een file DS_Dual3.DS voor de Minolta Dimage Scan Dual III die zonder enig probleem werkt onder Vista.
Het zou dus wel iets met deze twain-dataset te maken kunnen hebben.
Iemand een suggestie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan