Scanner maakt herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Bij het opstarten van mijn PC gebeurt er van alles wat vast nodig is. Ook de scanner, Epson perfection 660, doet hierin mee en wordt opgestart/herkend zonder problemen. Af en toe is het echter een geratel of de boel wordt afgebroken. Het geeft het zelfde geluid als het diskettestation, alsof de leeskop wordt getest. Dit is uitsluitend bij het opstarten. Kan ik de scanner uitsluiten van de opstart routine van de PC? Bij msconfig kan ik deze niet echt terug vinden. Wie weet raad?
mvrgrt,
deSmid.

Je kunt de voeding uitzetten en pas als je hem gaat gebruiken de voeding weer aanzetten.

Een zelfde Epson perfection 660 stond bij mijn zoon vlak naast een verwarmings buis , oorzaak ene kant warmer dan andere kant daar door onstond dat ratelende geluid met opwarmen Ergens anders gezet en probleem was weg???

Dat is wel snel antwoord op mijn vraag, vriendelijk dank.
Zoals Bandit123 aangeeft kan hier geen probleem zijn. De opstelling van de scanner is vrijstaand, gewoon in de huiskamer en niet bij verwarming(sbuizen) o.i.d. Niet naast andere apparatuur, ook niet naast de PC of monitor of andere bronnen die warmte, kou of magnetischveld geven.
De oplossing van Will-Well werkt nog het beste. Als ik de scanner dan wil gebruiken, dan wordt deze na inschakelen herkent en start NORMAAL op, zoals het hoort. Maar hiermee ben ik niet echt gelukkig omdat ik van mening ben dat het ook gewoon moet kunnen. Mijn PC uitzetten doe ik ook niet door de stekker zomaar uit het stopcontact te trekken.
Ik zoek daarom toch naar een wat mildere oplossing.

mvrgrt,
deSmid.

Het probleem is nog niet verholpen, maar als ik bij het opstarten van Windows de opstart volgorde van de diverse programma's kan wijzigen en de Scanner als laatste in de rij zet, dan is waarschijnlijk het probleem ook opgelost.

Weet iemand of dit kan en hoe dit is te regelen.

Groet,
deSmid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan