scanner Medion MD5345

Status
Niet open voor verdere reacties.

sofiake

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Beste,

wij hebben een nieuwe pc (windows XP versie 5.1) en we wilden daar onze oude scanner op aansluiten, maar we vinden de installatie cd niet meer ..

Ik heb van de site van Medion al een driver gedownload, maar dat doet precies niets ??

Als ik via start naar wizard en scanner ga, komt die zeggen dat het apparaat niet te detecteren is en dat ik het moet toevoegen. Als ik dat wil doen komt die zeggen dat k installatiecd moet insteken ;-)

Als ik via de verkenner ga kijken of hij tussen lijst verwisselbare media staat, vind ik het ook niet !

Soit, ik ben totale computerleek en weet niet wat ik nog kan proberen ??

Alvast bedankt !

Wanneer de wizard om de installatiecd vraagt, verander je de lokatie van je CD-ROM drive, die standaard aangegeven wordt, naar de plaats waar je de gedownloade bestanden hebt neergezet. Let wel, als je een zipfile gedownload hebt, dien je de bestanden eerst uit te pakken.

Als je de file gedownload heb en er op dubbel clickt word er een bestand uitgepakt naar C:\medion.

Ga nu naar deze dir en daar staat een bestand genaam slim1200_nl.exe installeer deze dan. Hier zit alles in om de scanner weer te kunnen gebruiken.

Beste,

eerste tip heb ik geprobeerd , maar lukt niet. Dan komt hij zeggen : op gegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware.

Ivm tip 2 : waar vind ik dat bestandje ?
Als ik via verkenner naar c:\medion ga, krijg ik onderverdeling :
usb scanner
hk driver
setupdir
softlist
sys 1
user 1
data 1

met onder de eerste 3 mappen nog verschillende onderverdelingen en heel veel icoontjes daaronder ..

sorry , zoals gezegd, ben echt een leek !

Je hebt de file gedownload, maar waar heb je deze opgeslagen? Kijk eens op het bureaublad, misschien staat hij daar bij. In Internet Explorer geef je aan waar hij je gedownloade bestanden neer moet zetten, daar moet je gaan zoeken

Welke versie heb je gedownload. Er staan er 2 NL en EN.

Ik heb de NL gedownload. Dat is dan sca6471nl.exe, die paktuit naar c:\medion met het bestand wat ik eerder genoemt heb.

Dan krijg hierzo gelijk de setup voor de scanner.

Ik heb gezocht met de zoekfunctie naar de bestandjes die jullie aanhalen, maar worden niet gevonden ..

Is er dan iets misgegaan met download ?

Dat lijkt er wel op als je je hele computer hebt afgezocht en het niet kan vinden. Probeer het eens opnieuw. Als de download start wordt je gevraagd een lokatie aan te geven om het bestand op te slaan. Kies dan bijv voor bureaublad of mijn documenten.

Bij 2de poging heeft hij slim1200_nl.exe wel gevonden !

Het werkt nu !!

Allemaal hartelijk bedankt !

gr
sofie

Dat is mooi. Zou je de vraag dan alleen nog even als opgelost willen zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan