scanner repareren of nieuwkopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Het lijkt erop dat mijn hp3300c na 3 jaar trouwe dienst de geest heeft gegeven.
Hij gaat wel branden en brommen, maar doet verder niets meer.
Ik heb alle aanwijzingen van de HP site opgevolgd en ook nog extra opties per e-mail van ze ontvangen, maar niets heeft geholpen.
Nu zou ik hem ter reparatie kunnen sturen.
maar ik vraag me af heeft dat zin?
Zijn de kosten dan niet net zo hoog als als ik een andere zou kopen?
Wie heeft hier ervaring mee?

En als het niet zinnig is om te laten repareren, welke scanner van vergelijkbare kwaliteit kan ik het beste kopen dan?
Wie heeft er tips?

Officieel laten repareren zal wel aardig in de papieren gaan lopen, je zal waarschijnlijk al beginnen met rond de € 35 onderzoekskosten dan hebben ze verder nog niets gedaan. Heb je niet iemand in je vrieden/kennissenkring die wat handig met dit soort dingen. Mijn vermoeden is namelijk dat de 'rails' waarover de wagen glijd vervuild zijn, de scanner opschroeven en de rails schoonmaken met een schone droge doek wil meestal dan wel helpen.
Ik denk dus dat de kosten van reparatie niet opwegen tegen een nieuwe scanner.

Bij bijvoorbeeld de kijkshop hebben een HP 2300c voor € 79,- een prima scanner voor huis-, tuin- en keukenwerk.
Kijkshop

thnx Ron.

ik heb niemand in mijn omgeving, maar ben zelf wel handig (ex-wtb-er).
Als ik weet waar ik naar kijken moet lukt het me meestal zelf wel.
Alleen bij computers heb ik dus geen flauw idee waar ik naar zoeken moet.
Ik ga je tip dus dit weekend ff voorzichtig zelf uitproberen.
Niet geschoten is altijd mis.

Bij mij staat de HP 3500 C en die kost € 89.- en dit is een nw. generatie.
Deze heeft een resolutie van 1200 x 1200 en is 48 bits.
Er wordt ook mooie software bijgeleverd (Readiris OCR).

Tip! kijk ook even op www.kieskeurig.nl Suc6 !

Laatst bewerkt:
ik heb enige tijd geleden een HP5300C (waar ik vanaf het begin gekloot mee had) 'officieel' ter reparatie aangeboden: kosten ± de nieuwprijs!
Heb ik dus niet gedaan.

tot u spreekt een ex- HP scanner bezitter. Ik had idd eeen hp scanner. Heb 'm onder XP nooit echt "lekker" aan de gang gekregen.

Heb een Epson gekocht, ingeplugt, gestart en draait nu al tijjijijijijijden zonder problemen!!!!!!!!!!!!

Voor mij nimmer meer een HP!!!!!!

Ik erger me ook vaak enorm aan HP, maar m'n huidige 5300C doet het probleemloos.

Jaja, ik dacht dat ik handig was.
Ben de afgelopen twee weken regelmatig met dat ding in gevecht geweest, maar heb hem nog steeds niet open.
Ook niet met geweld.
Ding heeft nl geen schroefjes maar een kliksluiting.
Drie kanten gaan met enige moeite los, de vierde kant blijft hermetisch gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan