Scanner toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuif2

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Gisteren ben ik waarschijnlijk iets te enthousiast geweest met opruimen in het register. Ik had een goedwerkende scanner en probeerde een webcam aan te sluiten. Dit laaste mislukte steeds en toen heb ik dus iets teveel weggegooid(denk ik). De scanner werkt niet meer en de CD daarvan krijg ik ook niet meer aan de praat. Hij start wel op, maar bij het tweede scherm slaat de CD af. Als ik de USB kabel aansluit en kijk bij hardware, zie ik daar staan "onbekend apparaat". Als ik dan op het plusje klik, staat daar keurig HP scanerjet 4470c, maar voor de rest wordt de scanner niet herkend. Ook als ik bij scanners en cameras apparaat toevoegen aanklik gebeurd er helemaal niets meer. Tot gisteren stond daar mijn scanner vermeld, helaas nu niets meer. Ook heb ik bij HP de laaste software geinstalleerd, helaas zonder resultaat. Wie helpt???

scanner + software verwijderen van je systeem (apparaten) en check of idd. in configuratiecherm -> software alles verdwenen is. Machine nu opnieuw opstarten en volg de handleiding van de installatie van je scanner. In 99% van de gevallen betekent dat :

EERST de software installeren en dan pas de scanner aansluiten.

Re scanner

Heb ik gedaan. Alle software staat er inmiddels weer op, maar als ik de scanner weer aansluit krijg ik het scherm "nieuwe hardware gevonden" niet te zien. Ga ik daarna naar het veld "scanner en camera's" en klik op apparaat toevoegen, gebeurd er helemaal niets. Systeem herstel heeft geen nut want die staat uitgeschakeld.

Doe je XPcd in de computer en kies de optie herstellen, mogelijk heb je teveel weggegooid, zoals je zelf veronderstelt.

Ik heb inderdaad uiteindelijk maar de XP CD er in gedaan, en daarna werkte het weer allemaal. Alleen al mijn updates was ik kwijt.

Dus wat heb ik geleerd? Altijd een kopie maken van het register voordat je gaat wijzigen!!!!

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan