scanner van all in one scant niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hoi,

Ik heb een HP 2840 all in one kleuren laser. Tot voor kort werkte het printen en het scannen nog gewoon goed. Sinds kort werkt de scan functie echter niet meer, en dit bij alle aangesloten pc's. Zowel op vista, xp en Windows 7 krijg ik de melding dat er een communicatie probleem is.

De melding is letterlijk:
Fout tijdens het communiceren met het scanapparaat. Sluit het scanapparaat correct aan en probeer het opnieuw.

De printer is aan het netwerk verbonden. Tussen de printer en de router zit een switch. De pc's zijn ook via deze switch op de router aangesloten. Dit was ook al zo voordat de scanner stopte met scannen.

Ik heb de printer reeds aan en uit gezet, kabels er uit en weer in gedaan, pc's opnieuw opgestart en de software opnieuw geïnstalleerd.

Als ik trouwens via Photoshop probeer te scannen krijg ik deze foutmelding:

Kan niet met HP scansoftware communiceren. Controleer of de software geïnstalleerd is en correct werkt. Sluit de applicatie en probeer het opnieuw wanneer dit probleem blijft optreden.

Laatst bewerkt:
klinkt als een hardware probleem... (mits je de drivers laatste drivers hebt geinstalleerd)

ik zou er mee terug naar de winkel gaan.

Programma kan niet communiceren met de Hpscansoftware en dat zou dan een hardware probleem zijn??

Laatst bewerkt:
+ dat hij op 3 verschillende besturingssystemen niet verder komt, dus verschillende drivers...

Een hardware matig probleem is eigenlijk niet het eerste waar ik zelf aan zou denken. Kopiëren werkt namelijk wel gewoon, van onder de glasplaat of de paperfeed.

probeer eens niet in een netwerk als hij dan werkt ligt het in ieder geval niet aan de mf maar aan de instellingen. het kan dat een update van windows de boosdoener is

Hmm, dat kan inderdaad ook even ja. Zal eens een usb kabel opzoeken.

heeft de MF verder in het verleden wel goed gewerkt? dus geen problemen met usb poorten of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan