Scanner werkt niet vanaf pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeerover

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
ik beschik over een HP Deskjet 3050 SCANNER. maar ik kan niet scannen via de pc ook niets afprinten van de pc. Alles ziet er goed uit het lampje van Wireless brand op de Deskjet. Ook wanneer ik iets scan van op een andere pc die ook in verbinding staat met de scanner gaat alles goed.
Mijn besluit is denk ik dat er geen draadloze verbinding gemaakt word tussen mijn PC en de Scanner.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe kan ik dit oplossen. De oorzaak van het defect is mij onbekend.

Dit is het geen die op mijn bureau blad verschijnt als ik op scan duw op mijn pc

Alvast bedankt voor de mogelijke info

mvg

Bijlagen

• printer.jpg
    printer.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 56
Hoi Zeerover,

Van de week had ik hetzelfde probleem!! Wat ik gedaan heb zijn de nieuwe drivers gedownload van HP, vervolgens alles van HP van mijn computer verwijderd en de nieuwe drivers opnieuw geinstalleerd. Volg dan het schema van HP en vul je IP adres in wat op je printer staat.

Succes
Groetjes Rama

Scanner

Hallo Rama

Bedankt voor de info.

Maar wat bedoel je met de nieuwe drivers. Ik had de scanner opnieuw geinstalleerd met de bij geleverde cd. Is er mogelijks iets anders dat ik kan uitvoeren?printer.jpg

WAT BEDOELEN ZE MET DE FIREWALL. Hoe kan ik dit regelen. ZIE BIJLAGE

mvg

Hoi Zeerover,

Het is beter om de drivers van HP te downloaden, meestal zijn de drivers op de cd al verouderd dus dat werkt dan niet. Op de site van HP heb je een link naar support vervolgens kan je daar je drivers downloaden. Wat betreft de Firewall, dat heb ik genegeerd en ben gewoon doorgegaan mocht het dan nog niet werken dan zou je tijdelijk even de firewall uit kunnen schakelen op je computer.

Groetjes Rama

geen scanner

Bedankt Rama maar hoe kan ik de firewal uitzetten.

mvg

Als je enkel de Windows firewall heb doe je dit via configuratiesysteem en dan windows firewall uitschakelen. Heb je een andere zoals eset dan klik je daar rechts op en dan tijdelijk uitschakelen.

Succes

geen scanner

Hallo Rama

Bedankt voor de tip. Heb de firewall uitgeschakelt maar de scanner werkt niet. Ga de hp verwijderen en proberen de nieuwe info van hp te vinden en opnieuw installeren Hou u op de hoogte

mvg

geen scan.

Hallo Rama

Terug de Deskjet op de pc geinstaleerd zonder resultaat. Dan nog eens alles gecontroleerd . Ook het IP adres. Het klopte met het adres op de printer als ik op het knopje duwde ip adres bijwerken. Ik heb dan maar geprobeerd het zelfde ip adres dat op de printer stond en in het vakje daarboven die de zelfde waren terug in te brengen. En het lukte.. Ik veronderstel dat het ip adres op de pc niet correct was maar voor mij was dit niet duidelijk. Een bewijs van onkunde natuurlijk. Toch bedankt voor de info die ik mogelijks nog later kan gebruiken.

mvg:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan