Scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

familiegennip

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
Berichten
141
Ik zoek een ieuw programma dat werkt met de scanner "primax colorado direct 9600" Ik weet het hij is nog al oud daarom heb ik ook alleen een progje dat onder win 95 draait. Heeft iemand een nieuwe op de site van colorado heb ik al gezocht maar daar is nix.
 
Hoi,

Er zullen waarschijnlijk geen XP drivers voor zijn!

Grtzzz.
 
hoi,
ik heb precies dezelfde scanner als jou,
de Primax Colorado Direct 9600 via serieel ongeveer 4 jaar oud en ik had hetzelfde probleem met XP, en dus heb ik een e-mail gestuurd naar die mensen waarom hij niet werkte, want op hun site staan ook geen drivers voor XP. hun antwoord was dat ze die drivers niet meer maakten omdat het zo'n oud model was en dat ze dat dan voor alle typen scanners moesten doen, want ze maken geen colorado's meer...ze zijn nu met een ander type in zee gegaan...stelletje eikels zijn het, weet ik :confused:
ooh ja, en als laatste zin die ze mij stuurden was dat ik één van hun nieuwe typen moest gaan kopen en nog even wat reclame voor die scanner...
hoezo egocentrisch ?
ooh ja, en nog een reden waarom ze het niet updaten:
fabrikanten gaan ervanuit dat je na 4 jaar je hardware update (scanners|printers|pc's maakt niet uit)
in andere woorden, dat wordt of win 2000 (waar het wel op werkt, want werkt bij mij wel) of een nieuwe scanner kopen (waar ik ook aan denk...ik zit met compacte versies van epson te klooien ;))
suc6 dermee :thumb:

JPeetje
 
staat je BIOS op EPP / ECP ? staat bij plugin settings geloof ik...of Bidirectional kan ook wel...zorg ervoor dat hij kan versturen en ontvangen
 
Geplaatst door JPeetje
staat je BIOS op EPP / ECP ? staat bij plugin settings geloof ik...of Bidirectional kan ook wel...zorg ervoor dat hij kan versturen en ontvangen

Sorry waar heb je het over??????? :8-0:
 
Hij heeft het over dat er in je bios onder intergrated perhipals bij parallel port (LPT) ECP/EPP (of bidirectional) moet staan anders kan een scanner niet werken.
 
Geplaatst door maestro12
Hij heeft het over dat er in je bios onder intergrated perhipals bij parallel port (LPT) ECP/EPP (of bidirectional) moet staan anders kan een scanner niet werken.

Hij staat nu op ECP/EPP maar hij doet nog steeds nix. :confused:
 
Van deze site:
http://www.fox-box.com/forum/viewtopic.php?topic=81&forum=4
Primax is not producing any new driver files for the new Microsoft Windows operating systems,
please use the Windows 98 Driver for Windows ME and the Windows 2000 Driver for Windows XP.
Wel een link op de pagina om er een via ftp te downen.

En deze gevonden:
Manufacturer: Primax
Device Type: Scanners
Model: Colorado Direct 9600P
File Name: C_D_9600P_NT.zip
Size: 2119211 bytes
OS: Windows XP

http://www2.driverguide.com/uploads/uploads13/22589.html

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan