scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb mijn scanner aangesloten en krijg de melding RPC server niet beschikbaar , wat is hier aan te doen??

Welke windowsversie gebruik je? Voor xp kun je het volgende proberen.

Ga naar Start, Uitvoeren, typ in het venster: services.msc klik OK.
Zoek aan de rechterkant Remote Procedure Call (RPC)
rechtsklik erop en kies Eigenschappen en zet de opstarttype op: Automatisch.
Vervolgens zoek je Remote Procedure Call (RPC)Locator op en
zet deze bij opstarttype op: Handmatig

Bij RPC (Remote Procedure Call) moet ik altijd gelijk aan het blastervirus denken. Maar dat heeft niet direct een relatie met een scanner.

ik heb het even nagekeken, maar de één stond op automatisch en de ander op handmatig.

wat nu

Krijg je die melding direct nadat je de scanner aangesloten hebt, of als je ermee wilt gaan werken?

Ik zoek nog even op google over die melding.

Die melding is overigens wel de gehele foutmelding? Staat er nog iets achter soms wat kan helpen?

scannner

Ik heb hem even opnieuw aangesloten maar krijg deze melding niet meer, maar ik kan hem ook niet starten, ik zie even het scherm met loading program en dan niets meer

Hoe bedoel je dat je hem niet kunt starten. Gaat de lamp wel branden? Heb je er wel scannersoftware bij?

Misschien is het handig als je ook nog even vermeldt welke scanner je precies hebt.

ja, de indicator brand, de lamp van de scanner brand ook als ik hem aansluit, en gisteren heb ik er nog mee gescand, ik zal even kijken bij software. 660 perfection Epson

Laatst bewerkt:
Ik heb de software nogmaals geinstalleerd, maar alles wat hij doet is even het scherm laten zien van loading program en dan gaat hij als een nachtkaars uit., kan dit nog te maken met het installeren van decoders.?

graag jullie advies

Jan

Ik heb verder geen idee hoe het met jouw scanner zit, maar ik meen dat er meerdere gratis scansoftware (dus niet drivers e.d.) is om mee te scannen.

Misschien dat iemand een tip heeft welke software je kan gebruiken?

Je scanner doet het lijkt het, dus nu lijkt het me een softwareprobleem.

is het niet zo dat mee geleverde software voldoende moet zijn?

zal eens kijken op de site van epson of daar iets te halen valt

In principe zou die software voldoende moeten zijn. Maar als dat "oude" software is bijvoorbeeld op een nieuwe besturing (bv xp) kan het problemen geven en heb je de modernere versie nodig.

Edit!! Maar hij heeft gewerkt op deze manier, dus is er toch iets anders aan de hand. Ik weet alleen niet wát.

ja, dat klopt raar dat ie er zo maar mee stopt, kijken of iemand misschien nog eenoptie heeft
alvast bedankt

Hij doet het weer, alles maar eens een paar keer opnieuw geinstalleerd en walla, ben weer een beetje een gelukkig mens

alvast bedankt.

Ik ben blij voor je dat hij het weer doet, maar wel vreemd dat het met zo'n omweg moet. (alles een paar keer opnieuw installeren).

Maar ja, het resultaat telt tenslotte:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan