scanners delen in netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Kan je in een thuisnetwerk ook scanners delen? zoals printers...

Zodat ik bijvoorbeeld de software van m'n laptop het gescande document (de scanner hangt dan aan de andere pc) meteen kan laten verwerken?

zoja hoe?

Nee, dat kan niet: De aansturing van de scanner vereist een hoop communicatie, en dat is niet te realiseren met het standaard Bestands- en printerdelen van Windows.

Wat soms wel kan is een netwerkgeschikt alles-in-een printer/scanner/fax te gebruiken, maar dan geldt het nog niet voor alle soorten/merken dat je die kunt gebruiken voor gecentraliseerd scannen en/of faxen over het netwerk.

Naar ik geloof levert Lexmark en/of Canon van dat soort apparaten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Naar ik geloof levert Lexmark en/of Canon van dat soort apparaten.
En een heleboel van de goedkope HP all-in-ones. Er bestaat overigens ook zoiets als een scanserver, net zoals een printserver. HP levert een aantal van hun scanners met deze scanserver van Axis.
http://www.axis.com/products/document_servers/index.htm

Aan deze server kun je een (compatibel) USB scanner hangen, en dan direct naar FTP of mail sturen, waarschijnlijk ook wel SMB, maar ik heb de website verder niet meer bekeken, dat mag je zelf doen :p

Mja, belkin heeft ook zo'n apparaatje waarmee je usbapparaten aan een netwerk kan hangen en dat de computers dan 'geloven' dat ze rechtstreeks zijn verbonden. Maar dan doe ik het wel via mstsc

Dat kan natuurlijk ook :)
Ik gebruik hier zelf een HP 6310 AiO die aan het netwerk hangt. Dan kun je met de HP software scannen via TCP/IP. Deze printer Is regelmatig in de aanbieding bij OC en zo voor zo'n EUR 140-150 ex

Mja, een netwerkprinter komt er ooit wel, want het is vervelend om nu telkens de hostpc aan te moeten zetten. Maar eigenlijk is scannen via een mstsc toch interessanter, moet je al die software maar op 1 pc geïnstalleerd hebben staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan