Scanners- OCR/textherkenning: standaard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry80

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Ik heb een "Canoscan Lide 90" gekocht. Doel was om kopieen (bestaande uit alleen text) uit een boek niet alleen om te zetten in een afbeelding, maar ook naar tekstvorm.
Deze scanner kan van de textkopie een afbeelding maken. Ook wordt mogelijkheid geboden om gescande in een pdf-vorm te gieten. Die pdf-vorm blijkt ook een afbeelding te zijn, die in een pdf-document zit.
Er is een functie om de pdf-document met die afbeelding om te zetten naar text (.txt-document), maar dat levert een blanco pagina op.

In eerste instantie dacht ik dat ik een pdf-naar WORD-converter nodig had, maar dat is blijkbaar een doodlopende weg (ik heb immers in de pdf-document afbeeldingen van gescande text).

Ik dacht als je een kopie van een text scant, dan zal de OCR-programma (die naar ik begrepen heb in alle scanners standaard zou zitten) er een text document van maken.

Wat is jullie advies? Kennen jullie een scanner die gescande textkopieen omzet naar textdocument? Ik las over "Abbyy Finereader", maar die kost veel (meer dan 150 euro).
Of heb ik een verkeerde scanner gekocht?

Plaats je mailadres op het forum en het komt goed. (als ik je adres heb gezien, laat ik dat weten en kun je het weer verwijderen)

;)

pff, als je 13 minuten na het plaatsen van je bericht offline bent............... tja.....................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    42 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt door een moderator:
Plaats je mailadres op het forum en het komt goed. (als ik je adres heb gezien, laat ik dat weten en kun je het weer verwijderen)

;)

pff, als je 13 minuten na het plaatsen van je bericht offline bent............... tja.....................

Ik snap ook niet hoe ik na 13 minuten offline was gegaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan