scanprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubbelde3

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2014
Ik heb een Epson DX3850 aangesloten op een win 7-32 bit computer. De printer doet het prima.
Via het programmaatje Driver Easy(gedownload via dit forum) een stuurprogramma geladen voor de scanner.
Scanner doet het dan tot dat de computer opnieuw opgestart wordt, daarna niet meer aan de praat te krijgen.:(

DriverEasy geeft mij een epson file "epson318517eu.exe"

Laatst bewerkt:
Misschien een hele slimme opmerking van mij, (ipv een domme) of wellicht precies andersom ;) , maar waarom een 'willekeurig' stuurprogramma gedownload via een tooltje en niet de bij het apparaat behorende originele software? -> Epson

Laatst bewerkt:
Spelen wat lastige/emotionele zaken hier en ik geloof dat ik beter mijn hoofd daarbij kan houden momenteel.......:confused:

Heb op Epson geklikt en levert zelfde probleem. Doet het zolang de comp. niet herstart wordt.

Ik heb ook een installatie cd maar die levert in het geheel niets op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je misschien Epson Stylus DX3850 of Epson Stylus DX3850 + ?? :(

2lkb5m1.jpg
<<-- dit moet je zeker weten ! :D

KLIK -->> http://esupport.epson-europe.com/Su...CGROWIYM58zV3pqc84W2LhUcmWnHiUk31CNK52sUU003D

Laatst bewerkt:
Je moet dan volgens mij zeer en zeer grondig jouw geïnstalleerde driver DE-installeren ( ! ! ) ! ...
En vervolgens opnieuw driver installeren MAAR ook je moet opletten dat je tijdens installatie jouw printer AAN staat en niet UIT ! .. :D
Wat bedoel je met heb ik gedaan ?? Epson Stylus DX3850 of Epson Stylus DX3850 + ?? weet je nu wel welke van die twee is ?

Na goede en juiste verwijdering van geïnstalleerde driver 200% her-installatie moet lukken, mocht dat niet zo zijn dan doe je ergens wat foutief ...

:D en überhaupt via die mijn link driver downloaden ...

Laatst bewerkt:
Ik heb alles gedeinstyalleerd, diverse malen gedaan . De printer staat altijd aangesloten en hij staat aan.
Via jouw link gedownload, geinstalleerd en de scanner wordt niet herkend.
Via driverEasy gedownloade driver(epson318517eu.exe) doet de scanner het wel. maar na één keer herstarten is het over.

Driver epson318517eu.exe geinstalleerd en alles werkt ook in Epson Creativity Suite. Ga nu hetstarten

:d Omdat je tijdens installatie een waarschuwing krijgt dat printer gevonden is, en of je wil dat die standaard printer in je PC word', daardoor je moet tijdens installatie printer AAN hebben :D

Laatst bewerkt:
:) ALS je installatie goed gedaan hebt dan scanner ook 100% goed moet werken ! staat printer nu wel AAN ??

Je moet nu een printer-link naar je bureaublad maken en kijk even mijn screenshot's !
ScreenShot001.jpg ScreenShot002.jpg ScreenShot003.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb een gedachte hierbij:
Herstart je computer (zodat het scannen niet werkt).
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Ga naar de Windows Image Acquisition service (WIA) service, rechtsklik erop en kies Starten. Laat services.msc open staan (minimaliseer het op de taakbalk).
Kijk of je kunt scannen. Indien ja, dan weer terug naar services.msc, rechtsklik op de Windows Image Acquisition service (WIA) service, kies Eigenschappen en zet het opstarttype op Automatisch.
Herstart je computer en kijk of je meteen kunt scannen.

Hopelijk levert het wat op.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gewoon alle kabels NA-controleren of goed en vast aangesloten zijn ze en / of niet ergens beschadigd zijn ze, ( en niet zeggen had al gedaan ! ) en ook gewoon opnieuw beginnen, mocht weer zoals jij zei dat, Niets worden dan is jouw printer zeker kapot en kan je ook niets meer mee ..:(

Trouwens van jou is ook onmogelijk een antwoord krijgen over type printer, enz..:( heb je ook die wat dnties voorgesteld heeft, die service ingeschakeld of nagekeken ?

En nog dat ( ! ) niet meer via Driver Easy ( zoals je dat wel doet ! ) driver installeren ! kies maar zelf via gegeven link voor jouw systeem juiste driver en juiste bit's en lukken moet, voor tweede keer zeg ik mocht niet lukken dan is printer ook niet meer goed ...

Laatst bewerkt:
Ik heb alles gedaan wat jullie mij gezegd hebben, ook services.msc gedaan, maar wia staat en stond aan en op auto. Wat ik zo gek vind dat de Epson DX 3850 alles doet na installatie van file epson318517eu.exe, mijn conclusie is dan dat het apparaat goed is.

De printer doet het trouwens altijd en heeft het ook altijd gedaan.

Echhh maar nu lukt niets meer toch ?? stel maar dat kapot is ? :( het kan niet anders omdat alle gegeven instructies zullen zonder enige twijfel moeten lukken :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan