Scant Vista Firewall uitgaande verbindingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin92

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
163
Hallo,
Ik lees op internet tegenstrijdige berichten of Vista Firewall nou wel of niet uitgaande verbindingen scant. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven. Is het eventueel mogelijk dat die uitgaande verbindingen scant, want dat wil ik liever wel.

Alvast bedankt.
 
Ik heb hier een keer op gegoogled. Daar kwam toen uit dat de firewall in Vista wel uitgaande verbindingen scant, maar dat hij standaard is ingesteld om alle uitgaande verbindingen door te laten.
 
Ik ben zo ver dat ik de firewall ook uitgaande verbindingen laat blokkeren. Maar is het niet mogelijk dat de firewall (net als bij inkomende verbindingen), mij zegt dat er een programma is geblokkeerd en of ik het wil toestaan. Eigenlijk precies dezelfde procedure dus als binnenkomende verbindingen, alleen dan voor uitgaande verbindingen.
 
Ik ben persoonlijk van mening dat je in dit geval beter een andere Firewall kan nemen. Ik kan je Comodo en Zone Alarm aanraden als gratis opties. Hier valt veel meer in te stellen dan in de standaard Windows FW.
 
Ik ben persoonlijk van mening dat je in dit geval beter een andere Firewall kan nemen. Ik kan je Comodo en Zone Alarm aanraden als gratis opties. Hier valt veel meer in te stellen dan in de standaard Windows FW.
Ik wilde graag mijn pc lekker clean houden. ZoneAlarm is wel zwaar, denkt u dat het goed draait op een 4GB Ram, Intel Q9400 syteem? En als ik dan toch tussen ZoneAlarm en Comodo moet kiezen, welke adviseert u zelf?
 
Dan zou ik Comodo nemen. En dat trekt jou PC makkelijk hoor.....
 
Trouwens nog vergeten te zeggen. Ik heb wel een router ertussen zitten. Is dan nog wel zo'n professionele firewall als Comodo nodig?
 
Kan geen kwaad, ik heb ook een router maar hou graag in de gaten wat er aan uitgaand verkeer is.
 
Is gewoon een goede keuze om een firewall erbij te nemen al zal niet iedereen het met me eens zijn.
 
Is gewoon een goede keuze om een firewall erbij te nemen al zal niet iedereen het met me eens zijn.
Ik weet het. Had hiervoor ook Eset Smart Security, maar wilde er niet meer voor betalen. Nu heb ik dus Avast en een losse firewall erbij. Werkt ook gewoon top!
 
Ik heb ook Avast en dat is een prima scanner hoor. Niks mis mee :thumb:
Goede keuze van je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan