scarlet one (bbned) verbinding delen over meerdere PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Heeft iemand ervaring met het delen van een internetverbinding van scarlet one via een router over meerdere PC's.
Het wil mij maar niet lukken.
Scarlet one maakt geen gebruik van het KPN netwerkk maar van BBned en dat is het euvel.

Het modem levert de ADSL verbinding naar de PC. Dat gaat via een BBned modem. Daarmee is alles goed. Maar zodra ik een router zet tussen de scarletone modem en de router en de PC aan de router vebind, de router instel. Ik krijg geen internet verbinding. Wel heb ik verbinding met de router. Ik krijg het icoontje op m'n scherm dat ik netwerkverbinding heb.
Pingen gaat ook. Maar de internetverbinding zelf wil dus niet lukken. Ik heb verschillende routers geprobeerd, maar helaas. Nu ben ik bezig met een eenvoudig Sweex routertje (niet draadloos). Die router werkte wel bij de KPN verbinding.
BBned geeft geen ondersteuning aan consumenten en Scarlet one helpdesk hebben onvoldoende kennis hiervan.
Via google kom ik niet bij de juiste info.

Ron

Ik weet niet of deze verbinding macadres gebonden is, maar heb je ook je netwerkkaart, althans het macadres daarvan, gekloont in de router?
En het type verbinding in de router goed geconfigureerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan