Schaal algoritme

Status
Niet open voor verdere reacties.

stienoo

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Dit is eigenlijk een redelijk algemene programmeervraag:

Ik wil (in PHP) een grafiek maken.
Opzig is dit geen probleem maar nu lig ik een beetje in de knoop met mijn schaalverdeling.
Het grote probleem is dat het verschil nogal ver uit een kan liggen. Soms is het grootste getal minder als 500 en soms kan het oplopen tot de miljoenen. (het begint ook niet altijd met 0)

Ook zou ik graag hebben dat hij bij een mooi getal begint (vb niet bij 8456 maar bij 8000) en eindigt.

Een laatste punt is dat de hoogte van de grafiek veranderbaar is (soms 150px, soms 1000px) daardoor heb ik soms 5 streepjes op mijn as en soms 40 (+-20px tussen 2 lijnen)

Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van zo'n schaalverdeling als je gewoon een min, max en het aantal as-verdelingen (lijntjes) hebt gekregen?

Waarom wil je dit maken?

Er zijn genoeg libraries in PHP, Flash en Javascript die dit voor je kunnen doen, en het is een boel werk :)

We kunnen wel helpen als je het graag zelf een keer wilt proberen, maar als het je gewoon om het resultaat gaat kun je beter eens kijken naar dingen die er al zijn ;)

oh, ik wist niet dat hier al libaries voor zijn.
Kan je enkele voorbeelden geven?
Ik hou het liefst op een script (geen flash dus)

Ik had zelf al iets gemaakt maar da was nogal slordig en zat vol bugs! Ik weet dus hoeveel werk het is :p

Die in php ziet er mij niet zo mooi uit :confused:

Die in javascript ziet er al veel mooier uit vind ik, maar hoe breng je gegevens van php over naar javascript?

En die in flash ziet er heel mooi uit, maar ik ga beginnen met die in javascript (dan kan ik achteraf flash nog een optie maken...)

*edit*
En hoe moet je bluf importeren? Ik heb namelijk nog nie veel met javascript gewerkt.

Kan je bv een script geven (hele pagina dus met head etc)

Laatst bewerkt:
Je kunt javascript gewoon outputten met een echo in PHP :) Dan wordt het automatisch door de browser opgepakt als de pagina geladen wordt.

Maar kan je een voorbeeld geven, het lukt mij namelijk niet :(

*edit*

Laat maar, na wat zoeken heb ik dit gevonden: (ik was js-class.js vergeten te importeren...)

HTML:
<html>
  <head>
    <title>A Javascript Graph library called 'Bluff'</title>
     <script language="javascript" src="js-class.js"></script>
     <script language="javascript" type="text/javascript" src="bluff-min.js"> </script>
</head>

<body>
        <canvas id="example"></canvas>

<script type="text/javascript">
          var g = new Bluff.Line('example', 400);
          g.theme_37signals();
          g.title = 'My Graph';

g.data('Shoes', [1, 2, 5, 4, 4, 3]);
          g.data('Socks', [4, 8, 7, 3, 8, 9]);
          g.data('Trainers', [2, 3, 4, 5, 6, 8]);
          g.data('Ties', [9, 9, 7, 8, 10, 9]);

g.labels = {0: '2006', 2: '2007', 4: '2008'};

g.draw();
        </script>

</body>
</html>

Maar hoe krijg ik nu mijn waarden van php naar javascript?

Laatst bewerkt:
Heu, ik zit met het probleem dat, als ik het via html doe, ik boven die afbeelding ook nog die tabel krijg :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan