• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schaal grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
495
Ik heb nu 1 grafiek waarbij de schaal automatisch wordt berekend. Nu wil ik voor een andere grafiek dezeflde schaal hanteren, maar dit krijg ik niet voor elkaar.


Hoe kan ik voor elkaar krijgen? Of is het mogelijk middels een koppeling of iets dergelijks dezelfde schaal voor de grafiek te krijgen?:)
 
Mod edit: Mijn fout. topic is weer open.
 
Laatst bewerkt:
Status aangepast naar niet opgelost, echter kan de topicstarter dit ook zelf bij zijn of haar eigen topic doen.;)
 
Kijk eens of de bijlage iets is waar je mee verder kan.
 

Bijlagen

  • AxisScale.zip
    20,2 KB · Weergaven: 28
Volgens mij ondersteund ChartObjects "item". dus dan werkt:

ChartObjects.Item("chart 8")
of
ChartObjects("chart 8")

Code:
with ChartObjects("chart 8").Chart.Axes(xlValue, xlPrimary)

scheeld ook weer geknipper indien de charts op een andere sheet staan :)
Doet overigens niets af aan de oplossing, die prima is :thumb:
 
Dus de code kan ingekort worden tot:

Code:
Sub tst3()
 With ChartObjects("chart 8").Chart.Axes(xlValue, xlPrimary)
 .MaximumScale = ChartObjects("chart 7").Chart.Axes(xlValue, xlPrimary).MaximumScale
 .MinimumScale = ChartObjects("chart 7").Chart.Axes(xlValue, xlPrimary).MinimumScale
 End With
End Sub
 
@Marloes: Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan