Schaduw in Beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiDeus

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2015
Berichten
6
Ik krijg een schaduw in de linkerkant van mijn beeldscherm, als ik bijvoorbeeld lang op internet zit, dan kan ik het linkergedeelte van mijn taakbalk zien.
Dit is vooral goed te zien, als ik op een hele donkere website zit.
Hoe verder naar rechts, des te meer het vervaagd.
Het linkergedeelte van mijn beeldscherm is altijd een beetje onscherp. Wat ik ook aan het doen ben.
Alle drivers zijn up to date en ik heb ook al eerdere versies geprobeerd.

Besturingssysteem: Windows 8
Videokaart: AMD Radeon HD 7700 Series
Monitor: Philips Gioco
 
Ik begrijp dat het beeld zich aan de andere kant iets herhaalt. Welkom op het forum,

In het Setup menu van de monitor heb je een reset optie. Je moet op de Menu knop drukken en dan op die links ervan. Met reset=on zou de afstelling als bij aanschaf moeten zijn. De grafische kaart moet de voorgeschreven resolutie 1920 X 1080 en verversingsfrequentie 60 Hz. gebruiken.

Bij Windows 7 kan je proberen rechts op de desktop te klikken en bij persoonlijke voorkeuren 100% te selecteren. Controleer op de site van de fabrikant of de drivers van de grafische kaart / chipset van het moederbord geschikt zijn voor het besturingssysteem.

Als je naar de volgende pagina gaat dan zie je een paar meer tips. http://yourbusiness.azcentral.com/fix-vertical-lines-computer-screen-25084.html Bij "slechte kabel" en "slechte aansluitingen" moet je ook storingsbronnen in de nabijheid van de kabel als mogelijke oorzaak in overweging nemen. Een opgerolde stroomkabel of een adapter stekker bijvoorbeeld.

Welke grafische kaart heb jij en kan je op een site als Newegg.com misschien beoordelingen vinden van klanten die het zelfde probleem hebben?
 
Ik begrijp dat het beeld zich aan de andere kant iets herhaalt. Welkom op het forum,

In het Setup menu van de monitor heb je een reset optie. Je moet op de Menu knop drukken en dan op die links ervan. Met reset=on zou de afstelling als bij aanschaf moeten zijn. De grafische kaart moet de voorgeschreven resolutie 1920 X 1080 en verversingsfrequentie 60 Hz. gebruiken.

Bij Windows 7 kan je proberen rechts op de desktop te klikken en bij persoonlijke voorkeuren 100% te selecteren. Controleer op de site van de fabrikant of de drivers van de grafische kaart / chipset van het moederbord geschikt zijn voor het besturingssysteem.

Als je naar de volgende pagina gaat dan zie je een paar meer tips. http://yourbusiness.azcentral.com/fix-vertical-lines-computer-screen-25084.html Bij "slechte kabel" en "slechte aansluitingen" moet je ook storingsbronnen in de nabijheid van de kabel als mogelijke oorzaak in overweging nemen. Een opgerolde stroomkabel of een adapter stekker bijvoorbeeld.

Welke grafische kaart heb jij en kan je op een site als Newegg.com misschien beoordelingen vinden van klanten die het zelfde probleem hebben?

De instellingen stonden al op reset=on en de grafische kaart gebruikte al dezelfde resolutie en verversingsfrequentie.

Ik heb op de site van de fabrikant gekeken en ze zijn allebei geschikt voor Windows 8.

Ik heb de monitor aangesloten op mijn laptop en de monitor had nog steeds de schaduw van mijn computer, dus het ligt aan de monitor.
Ik heb de bekabeling van de stroom al nagekeken en op andere stopcontacten aangesloten etc, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Ik had mijn grafische kaart al in de vorige reactie gegeven, maar die heb je waarschijnlijk over het hoofd gezien.
Ik heb de AMD Radeon HD 7700 Series.
Ik heb al heel veel forums afgezocht naar iemand die hetzelfde probleem had, maar dan krijg ik vaak iemand die last heeft van ghosting.
 
Staan bij Setup (OK knop en dan de pijltje naar boven knop) H Position, V Position, Phase en Clock ook grijs en niet te selecteren?
 
Ik heb het allemaal geprobeerd, maar zonder succes.
Ik heb alle drivers en ze zijn allemaal up to date.
Bij Setup kan ik de H Position, V Position, Phase en Clock niet selecteren.
 
Draai dan het stuurprogramma Philips SmartControl Premium of SmartControl II. Als het niet meegeleverd is dan heb je een download link. Daarmee kan je het scherm automatisch her-kalibreren met handmatige fijnafstelling.

Biedt dat ook geen uitkomst dan zou ik terug naar de winkel gaan met een claim dat die niet lang genoeg meegaat. Consumentenrecht zegt dat de leverancier ervoor verantwoordelijk is dat een product een redelijke periode moet doen wat een koper ervan kan verwachten. Zo niet dan kan de verkoper geld terug geven in zijn geheel of naar verhouding. De tijd dat een apparaat goed werkte hoeft die niet te vergoeden.
 
Inmiddels heb ik een ander oud beeldscherm aangesloten op mijn pc en daar is alles wel normaal.
Ook heb ik SmartControl ll gedownload, maar dan zegt hij: This version of SmartControl II is not supported on the current display. SmartControl II will only work on supported displays.

Het laatste wordt alleen een probleem, want hij het verhuizen zijn we alles van de monitor kwijtgeraakt, dus heb ik geen garantiebewijs meer of bonnetje.
 
Dan weet ik het ook niet meer.
Garantieperiode is niet belangrijk bij consumentenrecht.
Als aankoopbewijs heb je misschien nog e-mails of bankafschriften.
Een webwinkel zal nog wel weten dat je deze gekocht hebt.
De monitor moet niet gestoten zijn of onoordeelkundig gebruikt.

Ik heb zelf een Philips Gioco 27' en kan het niet reproduceren.
De monitor heeft ook nog een VGA aansluiting. Heb je die geprobeerd?
 
Jij hebt waarschijnlijk de nieuwe Philips Gioco, want ik heb het model van ongeveer 1,5 jaar geleden.
Ik was gisteren al naar de winkel geweest, maar die konden mijn aankoop niet meer terug vinden en ze zeiden, dat er 1,5 jaar geleden een andere model was, die nu niet meer verkrijgbaar is.
VGA heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
Het is waarschijnlijk iets in het beeldscherm, wat ik zelf niet kan repareren en als ik hem opstuur dan ben ik hem heel lang kwijt, dus ik ga vandaag naar de mediamarkt en daar een nieuwe monitor kopen en dan alles heel goed bewaren.

Heel erg bedankt voor alle moeite, die je hierin hebt gestoken! :thumb:
 
Hallo

"Het is waarschijnlijk iets in het beeldscherm, wat ik zelf niet kan repareren en als ik hem opstuur dan ben ik hem heel lang kwijt"

Als uw defekt omschrijving een beetje realistisch is , dan gok ik met deze symptomen op een defekte t.f.t. paneel.

Anders eens een duidelijk foto posten ...

Peter
 
Hallo

"Van het probleem of de monitor zelf? "

Uiteraard van het scherm terwijl hij aan staat ...

Neem een foto die zo duidelijk mogelijk het defekt weerspiegeld ...

Kun je dan eventueel ook nog gebruiken als "garantieclaim" verduidelijking ...

Een foto van het serienr/alsook korrekte typenr kan uiteraard ook nuttig zijn ... ook voor uw eventuele garantieclaim. --> "Jij hebt waarschijnlijk de nieuwe Philips Gioco" is een prima voorbeeld omdat er te weinig nuttige/specifieke info is gegeven ...


" maar die konden mijn aankoop niet meer terug vinden en ze zeiden,..."

Komt weinig geloofwaardig/betrouwbaar over ... lijkt mij eerder dat ze vanonder een potentiele garantieclaim willen glippen..., en de bal aan u terug geven ... (bewijs jij nu maar dat jij dit bij ons ooit hebt gekocht..)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan