Schaduw Red Alert 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

naamx

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
hoi,

Ik heb een klein probleempje met de schaduw van red alert 3. Het ziet er nog al blokvormig uit:

[smallimg]http://i244.photobucket.com/albums/gg27/Upsilonalli/redalert.jpg[/smallimg]

Ik heb de alle settings op medium staan. (als ik de schaduw op low zet zie je niet eens schaduw) Mijn PC: NVIDIA GeForce 8500 GT + core 2 duo E7200 en 3 gb ram. Kan een driver update dit probleem verhelpen? Of kan mijn PC de schaduw niet aan? (terwijl de rest op medium wel lukt) Of ligt de fout bij red alert 3 zelf, en hoort de schaduw er zo uit te zien? ( wat mij erg raar lijkt) :confused:

Alvast bedankt, :thumb:

naamx

Laatst bewerkt door een moderator:
heb de game zelf niet, dus kan niet zeggen dat t zo hoort, die scahduwen. sommige games hebben een beetje lelijke afwerking.
maar, ik denk dat je t wel kunt aapassen, want je schrijft dat je de schaduwen op normal hebt staan, en dus zouden ze er veel beter moeten uitzien wanneer ze op maximum staan. t kan zijn dat hierdoor de frame rates zo erg droppen dat je een diashow effect krijgt, dan moet je m gewoon weer terug zetten.
t is geen driver probleem hoor, schaduwen kosten gewoon meer rekenkracht van een pc, en daarom maken ze die wat minder realistisch zodat t niet al teveel geheugen kracht kost.

leon

Ik speel RA3 met alles op High en heb er ook last van. Stoor me er persoonlijk niet aan.

Als ik alles op high zet dan wordt de schaduw niet mooier, en het spel gaat iets langzamer (vooral de poppetjes die lopen) dan op medium. Trouwens speel ik het spel op 1650×1050 ik weet niet of dat verschil uitmaakt? Die schaduw laat ik nu wel zoals het is :p Misschien een patch van EA die er iets aan kan doen.

mvg naamx

neehoor, denk niet dat ze dit zullen verhelpen met een patch nu ik hoor dat de schaduwen ook op High er zo uitzien.
de makers hebben dan dus duidelijk hiervoor gekozen. om een hogere frame rate te hebben, hebben ze de schaduwen 'korrelig' gelaten.

de beeld resolutie heeft ook duidelijk invloed op je frame rate, hoe snel t spel dus loopt. je kan alles op high zetten en de beeldscherm resolutie iets terug zetten, rond 1200 ofzo. je zal zien dat de poppetjes dan weer wat sneller tot normaal bewegen.

leon

de beeld resolutie heeft ook duidelijk invloed op je frame rate, hoe snel t spel dus loopt. je kan alles op high zetten en de beeldscherm resolutie iets terug zetten, rond 1200 ofzo. je zal zien dat de poppetjes dan weer wat sneller tot normaal bewegen.

Wordt het beeld van een 22' inch scherm dan niet minder mooi?

neehoor, niet echt. heb zelf een 22" en speel al mn games op resoluties die rond de 1200x960 of zo liggen en t beeld is altijd perfect. hangt natuurlijk van je videokaart af.
dat een 22" een beetje groter is maakt niet echt uit, het maakt de resolutie niet zo groot dat t opeens gaat storen.
moet zeggen dat sinds ik een jaar op 22" speel er een wereld voor me is open gegaan, je zit gewoon veel meer in een game als met 19".
echt een aanrader!!

leon

ik heb ook een 22'' scherm en speel meestal op 1650×1050 Ik heb als videokaart een nvidia 8500 GT. Zou een lagere resolutie het daar goed mee doen?

jahoor, ik heb zelf een geforece 8800GTX, maar speel toch alles op 1024x960, zodat ik mn fps zo hoog mogelijk kan houden. ik zie nml amper tot geen verschil tussen 1024x960 en waarop jij speelt.
gewoon proberen, dan zie je vanzelf wat de beste setting is zodat je en goed beeld hebt, en je frame rates zo goed mogelijk zijn.

leon

ok, hoe tel je de fps? Met een programma, of bekijk je gewoon wat er beter uitziet?

bevestging: heb ook gezien dat de schaduwen 'lelijk' zijn, ook op een breedbeeld.
Overgens vind ik het hele spel niet echt een verbetering op ra2, maargoed.

:thumb:

er zijn verschillende simpele progammatjes die je fps kunnen tellen voor je, maar uiteindelijk gaat het erom dat je gewoon lekker kunt spelen zonder lag.
ikzelf check dus enkel mn fps wanneer ik vermoed dat die laag zijn.

persoonlijk gebruik ik Fraps hiervoor, een heel gratis en simpel te gebruiken progje. tevens kun je Fraps gebruiken voor het maken van video's van je game beelden, en je kunt er ook screens mee maken, allemaal door door 1 knop in te drukken. je ziet dan in 1 hoek van je screen, je kan zelf bepalen welke hoek, 2,3 of 4 gele cijfertjes. bijvoorbeeld 47, dan heb je een fps van 47. ze verspringen dus ook de hele tijd. en wanneer je screens of een movie maakt van t beeld, dan zie je deze cijfertjes niet op je screens of movie, toch goed om te weten denk ik. een andere tip die niet veel mensen weten is, dat wanneer je met Fraps video files hebt gemaakt en je deze met bijvoorbeeld Windows movie maker aan elkaar plakt, met sound, text etc. dan moet je tijden movie maker WEL Fraps uitzetten! anders zie je die cijfertjes steeds in beeld springen, ookal gebruik je t dan niet. vreemd maar waar, en een movie waar je fps in ziet is opeens weer stukken on professioneler.

je kunt hiervoor de gratis demo versie gebruiken, die doet alles net zo goed als de betaal versie, enkel kun je niet video's maken die langer duren dan 30 sec., dus na die 30 sec. moet je weer de knop indrukken om verder te filmen. je krijgt dan dus geen 1 grote file, maar allemaal files van 30 sec. das alles, verder werkt alles prima, (maar je kunt Fraps ook downloaden via een torrent zodat je de volle versie toch gratis hebt.)

je kunt t hier downloaden en t gebruik is echt super simpel, kijk maar hier en probeer t maar, t is maar een klein progje dus t neemt niet eens veel plaats en geheugen in;

http://www.fraps.com/

leon

(leuk om te weten misschien, dat Fraps is gemaakt door 1 man, meen een Oostenrijker, puur als hulp aan de pc community. toch aardig~!!)

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de info :thumb: Ik zal het verschil eens bekijken.

Ik heb fraps gebruikt bij Far cry 2, alleen had ik steeds een fps rond de 10 met en resolutie van 1650×1050 (met mooie graphics en ik kan de game zonder lag spelen). Als ik de resolutie aanpaste dan worden de graphics heel lelijk ook al zet ik alles op high. de fps verschilde ook nauwelijks. Ik heb geen idee hoe ik de ideale opties voor mijn PC krijg....

bedoel je dat je lage fps krijgt wanneer je start te recorden met Fraps, want dat klopt natuurlijk. en dat is niet enkel met Fraps, maar elk soortgelijk progamma zal ervoor zorgen dat je fps droppen.
je start nml naast Far cry2 opeens een ander programma op, en dat kost nu eenmaal extra kracht wat ervoor zorgt dat far cry2 minder lekker gaat lopen.
kunst is inderdaad zo je instellingen te zetten dat je beeld toch nog goed genoeg is om te recorden en je fps hoog blijven.
hangt er een beetje vanaf wat je met de recordings wilt doen, wil je ze bijvoorbeel op Youtube ofzo zetten dan gaat de beeldkwaliteit toch erg achteruiit, dus dan maakt t niet zoveel uit of je je settings wat lager schroeft.

leon

Nee ik recorde niets, ik had fraps alleen aanstaan zodat het programma de fps telt. En de fps was rond de 10 dat lijkt me een beetje weinig....

ja, misschien dat je dat toch recorde zonder t te weten, want de fps op beeld weergeven kost geen fps. en fps van 10 is inderdaad veel te laag, rond de 30 is goed genoeg, en daarboven is beter. enkel wanneer je record zie je opeens een duidelijk fps drop verlies.

je start de record nml doormiddel van 1 druk op een jou voorbestemde toetsenbord knop, zelf gebruik ik de numpad Enter als record knop daarik die anders nooit gebruik.

leon

Als ik fraps uit heb en xfire gebruik zie ik ook een fps van 10 dus aan het recorden zal het niet liggen.

Wat ik ook niet begrijp is dat de graphics van Far Cry 2 veel lelijker worden als ik de resolutie aanpas (vb. van 1650×1050 naar 1200×900; ik heb een 22' beeldscherm). Heeft iemand een idee hoe dat kan? (of moet ik deze vraag maar ff in een andere topic zetten?)

gr. naamx

kan je doen, maar hoeft niet echt denk ik.
nu je t erover hebt, las wel pas een andere thread hier die dezelfde vraag had als jij nu hebt. zelf speel ik altijd op 1200x960 of zoiets, en vind dat goed genoeg, heb ook 22".
het beeld wordt natuurlijk iets minder scherp/mooi als je van 1600x naar 1200x gaat, daar er gewoon opeens veel minder 'blokjes' in t scherm gebruikt kunnen worden om t beel uit op te bouwen. dus echt verbazend is het niet dat t minder mooi wordt, toch vind ik het er goed uitzien, speel zelf nu ook toevallig FC2 .

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan