Schakelbord niet vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebo51

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hallo

Ik heb diverse formulieren waarop - via een schakelbord - rapporten kunnen worden geopend. De schakelborden zijn meestal kleine formuliertjes die ook als zodanig geopend moeten worden (dus niet schermvullend)

Als het hoofdformulier in de grootste schermafbeelding (dus niet verkleind of geminimaliseerd) is geopend en ik open het schakelbord is deze ook geheel schermvullend, terwijl ik deze dus in de opgeslagen (kleine) vorm wil weergeven.

Ik wil het schakelbord niet als pop-up instellen.

Welke mogelijkheid heb ik om het schakelbord ALTIJD in de opgeslagen (niet volledig schermvullend) te tonen?

Bedankt alvast:thumb:

Wat jij wilt kan alleen met een pop-up.
De enige andere mogelijkheid is om het hoofdschakelformulier wel geminimaliseerd te tonen, maar dusdanige afmetingen te geven dat het geminimaliseerd ook schermvullen is.
Die afmetingen kun je eventueel (net als de positie op het scherm) instellen bij het openen van het formulier met behulp van VBA.

Dank voor je (zoals altijd) supersnelle reactie, Bartuls.
Ik zie dat je voor dag- en dauw al weer met het forum bezig bent.
Is dit puur hobby?? dan :thumb:

Nog even een vraagje:
Via vba instellen, zeg je.
Heb je een voorbeeld vba voor me?? :confused:

Thanks

Bij het openen van je formulier moet je de volgende eigenschappen instellen:

Me.WindowHeight = 100
Me.WindowWidth = 100
Me.WindowLeft = 100
Me.WindowTop = 100

Let op, de getallen zijn twips (zoek dat maar eens op in de help).
Even mee experimenteren en dat lukt dan wel.

Overigens ben ik professioneel ontwikkelaar. Het forum vindt ik gewoon leuk.

Laatst bewerkt:
Beste Bartuls

Ik dacht dat ik eruit was, vandaar de vraag op "opgelost" , maar loop toch nog tegen een probleempje aan.

Als ik de vba bij "openen" van het schakelbordformulier plaats krijg ik de melding:
fout 2135 tijdens uitvoering:deze eigenschap is alleen lezen en kan daarom niet worden ingesteld

Wat nu te doen??

Wat je altijd kunt doen is even op F1 drukken, dan krijg je hele goede help in access.

WindowLeft en WindowTop zijn read-only properties. Maar bij de help van die twee properties wordt ook een aanwijzing gegeven om de move methode te gebruiken:
me.Move(links, boven, breedte, hoogte) (ook in twips overigens)

Move is inderdaad de juiste opdracht!
helemaal gelukt:thumb:
Hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan