Schakelbord sub beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertje26

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Hallo,

Wij werken op kantoor met access voor onze urenverantwoording, kantooradministratie etc. ik heb deze database aangepast.

We hebben nu een schakelbord met diverse kopjes. bijv.

- urenverantwoording
-kantooradministratie
-facturering

Nu is het zo dat wij de knop facturering willen beveiligen met een wachtwoord, ik weet alleen niet hoe ik dit moet doen???

Verder is mijn vraag ik heb alles thuis aangepast en opgeslagen op een USB, als ik dit nu op de server van kantoor wil zetten, raak ik dan niet alle ingevulde uren kwijt?? van de medewerkers? of gaat het goed als ik de hele indeling aanpas?

Alvast bedankt.

Groet Geertje26

Als je thuis formulieren, rapporten etc. aanpast kun je ze gewoon importeren in de db op het werk. Je raakt dan geen gegevens kwijt. Anders wordt het natuurlijk als je de hele db overschrijft, dus dat raad ik niet aan...
Een knop kun je op een aantal niveaus beveiligen, afhankelijk van de beveilingsinstellingen op de db. Als die zodanig beveiligd is dat een gewone gebruiker niet bij de VBA code kan komen, dan kun je bijvoorbeeld op het formulier een constante variabele declareren met een wachtwoord, en het klikken op de knop uitbreiden met een routine die eerst het wachtwoord vraagt en vervolgens controleert met het ingebouwde wachtwoord. Dat is relatief simpel te maken. Andere optie is om wachtwoorden in een tabel op te slaan. In dat geval kun je met hetzelfde wachtwoord meerdere objecten beveiligen, mocht je dat willen.

Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen?

declareren met een wachtwoord, en het klikken op de knop uitbreiden met een routine die eerst het wachtwoord vraagt en vervolgens controleert met het ingebouwde wachtwoord.

Alvast bedankt.

Groet Geertje26

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan