• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schatting van uren obv normgegevens

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abaas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Abaas

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om informatie in een bepaalde cel weer te geven, obv gegevens in andere cellen.

We maken een product X (rij 4). Dit moet geleverd worden bij de klant in week 6 (kolom K). Deze partij moet 4 weken daarvoor worden opgepot (kolom B), en de machine die dat verwerkt doet er 500 per uur (kolom C). Zo hebben we diverse producten, met diverse leverweken, enz.

Wat ik nu wil is dat er dus obv de gegevens in die kolommen, het aantal machine uren benodigd, in de juiste oppotweek geplaatst worden. In dit voorbeeld, waar ik de juiste uren al heb ingevuld, moet het dus automatisch gaan. Het werkelijke bestand is nog wat uitgebreider en complexer, dus vandaar even een simpeler uitvoering.

Is wat ik wil mogelijk? Ik heb al met de functies adres en verschuiving gespeeld, maar gaf niet het gewenste resultaat. Ook het uitspitten van het forum heeft me niet het resultaat gegeven wat ik had gehoopt.

We werken met de 2007 versie.

*attachment krijg ik momenteel niet voor elkaar... wil niet uploaden - krijg een http 500 foutmelding*
*edit* Hier via een andere omweg alsnog het bestand: -- hier dus--

Laatst bewerkt:
Is er dan echt niemand die ook maar iets kan opperen?? Als het echt niet kan wat ik wil, dan is "nee" ook een antwoord waar ik iets aan heb.

We gaan al eens beginnen met je bestandje hier te plaatsen ;) dan kunnen helpers hier veilg downloaden ( Excel 2003 opgeslagen )

Bijlagen

Dit is iets dat met geduld en veel feedback zal moeten opgelost worden .
Hoeveelheid klant 15.000
Cap/uur 500
15.000 / 500 = 30 uur
Leveren in week 6 oppot 4 weken is week 6 - 4 oppot = week 2 - aantal machine uren 1,5 dag = week 2 - 2 dagen ,

Geduld een veel feedback

Ik begrijp het helemaal. Vooral het feit dat de cel waarin iets weergegeven moet worden, afhankelijk is van informatie uit 2 andere cellen, en dus dynamisch is.

Wordt er maar 3 weken van de voren opgepot, dan verschuiven de uren dus een week dichter op de leverweek. Het aantal uren uit laten rekenen is ook het spannende niet, maar de verschuiving van het aantal uren, afhankelijk van het aantal weken...

Zijn er misschien al anderen met geniale ideetjes? Ik zit te denken aan een tussenstap om dmv horizontaal/vertikaal zoeken en/of index (maar dat moet dan ook weer op basis van 3 argumenten(locatie/teelt/potmaat)) een nieuwe tabel te creëren, dan de oppotweek te laten uitrekenen. Dan met die nieuwe tabel een geheel nieuw overzicht te laten maken obv de uren per oppotweek per product.

Ik zet de vraag op opgelost.
Ik heb namelijk zelf via een omweg voor elkaar gekregen wat ik wilde.
Mocht er iemand nieuwsgierig zijn naar hoe en wat, ben ik bereid het blad te delen.
Het is in ieder geval opgelost met vertikaal zoeken op het originele blad, hiermee dus een nieuwe tabel vervaardigd, en deze tabel in een draaitabel weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan