Scheduled Tasks+AUTO TURN OFF

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleem

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2002
Dag allemaal,

Ik wil graag weten hoe ik mijn computer op bepaalde tijdstippen automatisch uit kan laten doen.

Ik heb namelijk bij scheduled tasks (control panel) elke keer een programma iets laten doen op bepaalde tijdstippen , daarbij gaat de computer automatisch AAN. maar daarna wil ik hem ook uit hebben AUTOMATISCH.

Daarbij wil ik het liefst geen aparte programmas voor gebruiken, maar het liefst een soort directorium hebben zodat ik Scheduled tasks dan kan verwijzen naar het bestand, een paar minuten nadat mijn programma klaar is...

Is er zo'n file in de windows map ofso?
----
Wie heeft antwoord op mijn vraag of een andere oplossing?

Alvast bedankt.

--
Waar ik zelf aan zit te denken is het volgende:

Notepad openen en het daarin het volgende verwerken :

"c:\windows\system32\cmd.exe" -shutdown -t 190

Opslaan als .bat bestand...

En dit laten verwerken door Scheduled tasks...

Laatst bewerkt:
Start
Uitvoeren
typ: "notepad"
typ: "shutdown -s"
sla op als "scheduled shutdown.bat", ergens op een veilig plekje. c:\ ofzo mag..

Start
Instellingen
Configuratiescherm
Geplande taken
Geplande taak toevoegen
Volgende
Bladeren
c:\scheduled shutdown.bat
Even tijd etc.. opgeven

En zie daar :).

:thumb:

haha ik heb het net 1 sec voor jouw aangepast mn bericht... dus klopt het zo?

Het gedeelte met c:\windows\system32\cmd.exe mag wegblijven volgens mij.

En als je timeout wil gebruiken:

shutdown -t XX (waar XX voor het aantal seconden staan)

:thumb:

ja maar scheduled tasks weet dan niet hoe die automatisch in CMD.exe moet komen dus het gedeelte moet er wel bij , lijkt mij?

Ik ga het zo ff proberen of het werkt.... Want ik wil dat mn programma iets gedaan heeft en erna mn pc uit...

ik heb van alles gebprobeerd met de .bat file maar het lukt niet...

Wat moet er precies in de .txt document komen te staan voordat ik het heb veranderd naar .bat file?

Als ik de juiste "script" heb dan lukt het me wel.

Alvast bedankt.

shutdown -s (30 seconden, standaard)
of
shutdown -t XX (zelf in te stellen aantal seconden)

En zorg ervoor dat je schedule opties goed staan. Dus op een bepaalde tijd, en de optie "taak uitvoeren als de computer niet gebruikt wordt" UIT hebben staan.

Ik heb het gedaan zoals je het zegt...

en opgeslagen als .bat file... CMD.exe word gestart... en in CMD zelf begint het beeld de hele tijd te flikkeren, en het lijkt alsof de .bat file ontelbaar keer de opdracht geeft afsluiten.

Let op: ik heb precies jouw opdracht overgenomen, en geen andere waarde aan toegevoegd.

zie bijlage....

Bijlagen max. 100 KB.

Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

:8-0: ik zie het probleem

op mijn vorige win 2000 PC werkte het... Even zien..

Ik heb die programma gedownload, maar ik besef dat dit een demo versie ervan is, wat betekend 30 dagen gebruiken...

Kan ik die snelkopelingen behouden en die programma eraf halen of is er ook een andere oplossing?

.bat files lukt niet op XP meer?

Alvast bedankt.

Nee, 30 keer gebruiken. Zolang je het programma verder niet gebruikt (of koopt of "koopt") hoef je je nergens druk om te maken :).

Jawel.. Ik maak nog wel gebruik van batjes om bv. bestanden te verplaatsen/verwijderen.

heel erg bedankt voor je hulp tot zo ver, alleen ik heb nog 2 vragen voor je aub.

-Ik wil dat mn pc opstart op een bepaald tijdstip.
-Als mn pc opstart wil ik dat ie automatisch gaat verbinden met internet.

Bij scheduled tasks, is er een optie om bij het uitvoeren van opdrachten de pc automatisch te laten starten maar bij mij gebeurt dat niet... < is daar een oplossing voor+ hoe regel ik dat internet automatisch wordt verbonden bij het opstarten...(ik had een snelkopeling van mn internet inbel connectie gemaakt en dat via scheduled tasks gedaan elke keer als pc opstart.... maar dat bleek niet te lukken....)

Enige oplossing mogelijk?

Alvast vriendelijk bedankt.

1. In je bios kun je instellingen vinden als "wakeup on lan" en "wakeup on time". Niet altijd werkt dit. Probeer het eens uit.

2. Zorg ervoor dat je in de opstartenmap een willekeurige website zet (doe maar google, lekker veilig). IE zal je dan een venstertje geven met de vraag of je verbinding wil maken. Als je daar een vinkje zet bij wachtwoord onthouden en bij "automatisch verbinding maken" zou het moeten werken.

Ik heb het gedaan zoals je zegt: ik heb alles geautomatiseerd.. Control Panel\Network Connections\Advanced\Dial-up preferences.

Daar heb ik geselecteerd automatisch inbellen...

Ik heb bij het opstarten van Windows , google.com gebruikt om op te laten starten... Dat lukt prima alleen wilt de inbelverbinding niets doen :|....

Wat kan er nou fout zijn?
*---*

Bios heeft naar mijn weten geen optie om Wake up te doen...

Andere opties nog te bedenken?

In IE:

extra, opties, verbinding, altijd mijn standaardverbinding kiezen.

ik ben er zelf uit gekomen, de programma is een troep programma om het zo te noemen, het beste is om in control panel bij scheduled tasks gewoon (bij run) shutdown -s -t 01 in te vullen dan komt het goed....

wat opstarten betreft kan het niet uitgevoerd worden ivm bios. Je moet een bios hebben die zichzelf kan op laten starten, vaak is het zo als er de mogelijkheid is om dat te doen , is het vaak begrenst op 1 tijdstip per dag. Dat is helaas niet handig aangepakt, maar goed daar is niks aan te doen.De enige andere oplossing is de pc op standby te zetten, maar meestal maakt dat veel herrie net als de pc aan staat.

Hoe dan ook ik hoop jullie allemaal voldoende ingelicht te hebben op de oorspronkelijke vraag van mijzelf.

Met vriendelijke groeten,

PROBLEEM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan