Schema, Global Catalog, Operation Masters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saartje

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2002
Berichten
306
Ik zoek de definities van Schema, Global Catalog en Operation Masters. En ook hoeveel van deze servers in een forest, tree of domain mogen voorkomen. Mijn cursus helpt me niet echt, het staat er niet in. Iemand?
 
Schema
(Active Directory-schema.)
De definitie van de objectklassen en kenmerken die in de Active Directory kunnen worden opgeslagen. De soorten objecten die kunnen worden opgeslagen in Active Directory-domeinen zijn gedefinieerd in het schema. Het Active Directory-schema is uitbreidbaar. U kunt dit uitbreiden om objecten en kenmerken te ondersteunen die uniek zijn voor uw bedrijf. Deze flexibiliteit biedt de mogelijkheid om extra soorten gegevens op te slaan in Active Directory om deze beter bruikbaar te maken, zoals een datum van indiensttreding van een medewerker en andere relevante informatie.

GC
(Global Catalog.)
Een gedeelte van elke partitie in Active Directory, die de waarden bevat van objecten die het meest recent zijn gebruikt in zoekopdrachten.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Kom je hier wat verder mee?
Ik weet niet of dit precies is wat je zoekt.:eek:
Alleen op "Operation Masters" kon ik daar niks vinden
 
Daar heb ik dus ook gekeken maar vind het een beetje lang en onduidelijk... of misschien ligt dat aan mij, iig bedankt voor het zoeken.

Ik heb nog enkele vragen waar ik niet aan uit kom, slechte cursus. (En ja, ik weet dat ik via google en verschillende sites kan zoeken maar dat is zo'n gedoe; ik heb al eens meegemaakt dat ik meer naar info zat te zoeken dan at te leren bij examens, echt vervelend)

1. Welke taak krijgt de eerste domain controller in een forest altijd toegewezen?
2. Welke objectnamen moeten uniek zijn binnen de forest?
3. Geef aan waar de volgende opties in te stellen zijn:
* De primary group voor het computerobject is Modulair Computers.
* De gebruiker moet zich met een smart card aanmelden.
* De beschrijving v.h. computerobject.
* De manager van een gebruiker.
(pfff, sorry dat ik met al die vragen kom)
4. Bob is netwerkbeheerder van Klooster BV. Het bedrijf maakt gebruik van de allernieuwste technologieen omdat beveiliging een belangrijk aspect is. Vandaar dat de organisatie gekozen heeft voor aanmelding via een smart card. Bob (zo noemen ze onze alc-begeleider ook nog :rolleyes: ) wil de gebruikers verplichten om zich aan te melden met de smart card. Ondersteunt W2X deze aanmelding?
5. Welke onderdelen v.h. user account mag een gebruiker zelf aanpassen?
 
Sorry, maar ik kan je verder niet helpen met deze vragen.
Ik heb daar geen kennis van.:eek:

Ik kan je alleen maar suc6 wensen verder.:)
 
De Global catalog (geldig voor een volledige Active Directory Tree, niet voor een ganse Forest) bevat sleutel-informatie in een hiërarchisch geschikte manier over alle objecten in de AD. Die kan gebruikt worden om zoekopdrachten van gebruikers te voorzien van de gevraagde informatie. M.a.w. een index van alles wat er op het domein te vinden is.
Het Schema legt vast hoe die informatie wordt opgeslagen in een database (aanpasbaar via ADSIedit; afblijven als je het niet kent). Je kan er alles insteken wat je maar wil (je kan dus zelf categoriën bijcreëren).
Ik dacht dat er vanaf 2000 geen eerste domeincontrollers meer waren (op voorwaarde dat alle cliënten 2000 zijn) en dat alle domeinservers die taak volbrachten. Is er wel nog een eerste dan bevat die de gronddatabase (GC) die wordt aangepast. Desnoods deelt hij zijn gegevens (niet alle, maar welbepaalde) met andere eerste domeincontrollers uit andere domeinen.
4. ik dacht van wel
5. ik dacht alles indien toegelaten door admin, anders alleen persoonlijke gegevens.Of misschien zelfs niks als dat zo ingesteld is.
3. Zoek (via zoekmachines of P2P naar PDF bestanden over: Active Directory. Je bent gegarandeerd binnen het half uur aan 't lezen (Engels wel). Binnen pdf en doc kan je makkelijk naar woorden zoeken.
 
Heel erg bedankt, vanavond toch nog even googlen dan.
 
Beter via P2P (als je weet wat ik bedoel). Zit tsjokvol .pdf's over dat onderwerp.
Als je wil zet ik er een paar goeie op m'n webspace.
Laat maar its weten.
 
Tja, ik gebruik dat niet :D dus het zou wel handig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan