schema netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
hallo,
ik heb het volgende:
adsl van solcon.
een zender op de zolder, en een antenne op mijn dak en via die zender en antenne loggen andere mensen in.
die hebben dus draadloos internet.
in mijn meterkast hangt een cisco router.
als ik nu rechtstreeks mijn utp kabel in de cisco duw en in mijn pc heb ik supersnel internet, maar dan zitten de andere mensen bij mij op het Access Point zonder.
nu is mijn vraag: kan en wil iemand mij een schema tekenen hoe ik het zo kan krijgen dat ik snel internet heb zonder dat de andere gebruikers daar last van hebben of in snelheid onderuit gaan.
ik heb hier ook nog een 8 poorts belkin switch liggen, die daarvoor gebruikt kan worden.
en wat voor bekabeling ben ik hier evt. voor nodig??
bvd

Heeft die cisco 1 uitgang.
Dus de zender krijgt via een kabel zijn signaal vanuit de cisco.

Dan ga je vanaf de cisko naar de switch ( die er nog lag)
vanaf de switch naar de zender en dan ook vanaf de switch naar de computer.
Hier gebruik je gewoon een normale utp kabel voor dus GEEN cross.

Is het een managable switch? In dat geval kan je de andere gebruikers op een poort aansluiten waar je de bandbreedte van beperkt.

hoi,
weer terug van het werk.
antwoorden gelezen.

even een resume of ik het goed begrepen heb.

de utp kabel van de zender doe ik in de belkin switch
de kabel die nu in de cisco zit ook, en een zgn straightcable in de belkin en in de netwerkkaart van mijn pc.
hiervan is het resultaat dat ik rechtstreeks buiten de zender om adsl heb en dat de andere gebruikers op het Access Point hier geen hinder van ondervinden.

Volgens mij lees ik het goed.:D

ok puppie thx
komt het volgende.
mijn isp moet op afstand in de zender of de router kunnen komen, dit om instellingen te kunnen wijzigen.
gaat dit lukken ondanks het feit dat de belkin switch er tussen zit???

Zolang het een switch is kan dat.
Zodra het een router met switch wordt dan is het ietjes lastiger, dan moet je poorten gaan open zetten.

we zijn er bijna.
tot dusverre snap ik het.
en dus komt gelijk de volgende.
ik heb in mijn garage welke verbouwd is tot l@nhok 4 computers staan.
die 4 moeten allemaal het internet op natuurlijk :D
ik heb ook nog een sitecom router liggen.
als ik die in mijn l@nhok zet en vervolgens van de belkin naar de sitecom ga met een crosscable en die in de wan-poort doe en dan met straightcables naar de pc's, gaat het dan werken?

Belkin naar sitecom met een cross begrijp ik niet.
De switch is niks anders dan een doorgeef luik.
Vanaf de switch naar de router gewoon met een straight cable.
Alleen hoe dit zich allemaal zal houden ?
Dan moet jij wel een hele snelle adsl verbinding hebben.
1 die jou thuiscomputers aankan en dan ook nog een keer de buren voor het draadloos gebeuren.

puppie,
ik dacht dat ik van de belkin naar de router in mijn lanhok een cross moest hebben, maar goed dat is uit te proberen.
en ja we hebben een snelle verbinding (office dsl) , waar we met een man of 20 gebruik van maken.

Ja zo kan ik het ook.:D
Maar ik als arme jonge hond kan dat niet betalen.
En al helemaal niet in een senioren complex.

Van apparaat naar apparaat moet je een cross gebruiken, als deze is aangesloten op een van de standaard poorten.

Een switch heeft soms ook een uplink poort. Deze werkt als cross, en hier sluit je een straight kabel op aan.

Let er op dat de eerste poort van een switch niet tegelijk met de uplink wordt gebruikt, deze zijn namelijk met elkaar verbonden.

ff een schema

Bijlagen

• schema.jpg
    schema.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 111
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan