• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schema vermogensrendementheffing 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Heeft iemand al een eenvoudig schema gemaakt voor 2022 in Excel. Of weet iemand een link?
> Sparen en beleggen

ik weet niet wat het is, vermoedelijk een klassieke staffeltabel ?

Lastig, bij de Belastingdienst weten ze het zelf blijkbaar ook niet goed.

Laatst bewerkt:
Dat zal het zijn. Maar weer een hoop tekst en geklets i.p.v. dat men het in een fatsoenlijke tabel zet.

Ja, goed. Dat is wat ik niet wil. Ik wil een transparant, gestructureerd schema waarbij ik zelf de variabelen kan invullen. Het is duidelijk dat de 'hoger opgeleiden' bij de belastingen en financiële instanties daartoe niet in staat zijn. Ze willen mensen wel (be)leren en uitleggen hoe het in elkaar zit, maar maken zelf niets klaar.

je werkt zelf met excel, maar daarnaast bestaan er nog tig andere rekentools.
in welke moeten ze die allemaal maken ?
Als je 50.000€ (of 101.000€) spaartegoeden hebt, dan kan je wel iemand aanspreken en betalen die het onderste uit de kan haalt.

Ja, goed. Dat is wat ik niet wil. Ik wil een transparant, gestructureerd schema waarbij ik zelf de variabelen kan invullen.
Plaats dan eens je bestand voor het berekenen van de vermogensrendementsheffing 2022 volgens de oude methode.
Over 2022 worden 2 berekeningen gemaakt, 1 volgens de oude methode, en 1 volgens de nieuwe rekenmethode.
De voor jou meest gunstige methode wordt dan toegepast.
Bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/...belasting-over-inkomen-uit-vermogen-over-2022
Nieuwe rekenmethode box 3-inkomen

Er is een nieuwe rekenmethode voor het box 3-inkomen. Op deze pagina leest u de berekening volgens de oude methode. De meest gunstige methode wordt op uw aanslag inkomstenbelasting toegepast. Bekijk de nieuwe rekenmethode.

Laatst bewerkt:
Percentages staan nog niet vast, berekeningen zijn op dit moment zinloos.

Voorlopige percentages 2022

• Spaargeld: 0,01%
  • Beleggingen/andere bezittingen: 5,53%
  • Schulden: 2,46%
Deze percentages staan nog niet vast. Ze kunnen dus nog veranderen. Uiterlijk 28 februari 2023 zijn de definitieve cijfers bekend. Die vindt u dan terug op deze pagina of via belastingdienst.nl/box3.

bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/box-3/content/nieuwe-berekening-box-3-inkomen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan