Scherm B7610 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0231

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hoi,

Afgelopen week heb ik vanwege een barst in het glas van mijn scherm besloten mijn telefoon uit elkaar te halen. Het vervangende glas heb ik gisteren binnen gekregen en ik heb de telefoon weer in elkaar gezet.

Als ik nu de telefoon inschakel, blijft het scherm even zwart, waarna zich allemaal groene en rode pixels beginnen te vormen. Intussen is te horen dat de telefoon opstart. Als ik de telefoon even aan laat word het scherm langzaamaan helemaal wit/roze en erg warm. Wel werkt de touchscreenfunctie nog, dit heb ik kunnen controleren door bovenin het scherm te drukken, waar je normaal de netwerken kunt zien. Hij geeft dan nog wel het bekende geluid.

Bij het de- en hermonteren is er nergens druk op komen te staan (voor zover ik weet). Weet er iemand wat er aan de hand is of weet iemand een mogelijke oplossing?

[edit] Na de telefoon herhaaldelijk aan en uitgezet te hebben kwam het logo van Windows in het groen zeer vaag naar boven... Misschien een aanwijzing? [/edit]

Alvast bedankt,
Bas

Laatst bewerkt:
Hallo

Wat heb je nu vervangen ??? het t.f.t. schermpje of het beschermglas van deze ???

Peter

Ik heb het beschermglaasje vervangen, hiervoor is het TFT-scherm er wel uit geweest.

Hallo

hiervoor is het TFT-scherm er wel uit geweest...waarna zich allemaal groene en rode pixels beginnen te vormen ..... word het scherm langzaamaan helemaal wit/roze en erg warm

Of de flatcable v/h scherm zit schuin of niet volledig in de connector v/h motherboard , of het scherm is uiteindelijk gesneuveld tijdens het manipuleren , of een defekt/gesneuveld motherboard.

Persoonlijk gok ik op een defekt t.f.t. scherm.

Peter

Voor zover we kunnen zien zitten beide connectoren goed vast... dus ben ik ook bang dat het scherm gesneuveld is... :( Ik heb hem overigens ook op modaco geplaatst, dus misschien dat ze daar nog andere problemen kennen??? Dat wachten we dan nog maar even af...

Bedankt zover!!! :thumb:

Hallo

Hou ons op de hoogte ...

P.s.: een mogelijke goedkope bron om aan een nieuw display te geraken --> ebay??

Peter

Ik kan voor een mooi bedrag (€40) aan een splinternieuw display komen, maar anders kijk ik wel even...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan