scherm (C++)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BreVDD

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Ik zou willen dat het scherm van het uitvoerende programma zo groot kan zijn zoals je zelf wil want nu kan het maar de helft van je scherm zijn.

Weet er iemand hoe je dat kan doen. Zoja; hoe dan en kan je ook het achtergrondkleur (zwart) veranderen naar een ander kleur?

Groetjes,
Brecht

(hopelijk versta je wat ik bedoel)

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je het over een consolewindow hebt? Deze is niet aan te passen qua grootte, hij heeft twee standaard groottes, en een fullscreen mode (ALT + ENTER).

De kleur is aan te passen met de onderstaande code:
PHP:
system("color  00");

Hierbij staat het eerste getal voor de achtergrondkleur en het tweede getal voor de tekstkleur. Zie hier de kleuren:
[0] Zwart
[1] Blauw
[2] Groen
[3] Groenblauw
[4] Rood
[5] Paars
[6] Geel
[7] Grijs
[8] Donkergrijs
[9] Pastelblauw
[A] Limoengroen
Lichtblauw
[C] Lichtrood
[D] Lichtpaars
[E] Lichtgeel
[F] Wit

Ik neem aan dat je het over een consolewindow hebt? Deze is niet aan te passen qua grootte, hij heeft twee standaard groottes, en een fullscreen mode (ALT + ENTER).

De kleur is aan te passen met de onderstaande code:
PHP:
system("color  00");

Hierbij staat het eerste getal voor de achtergrondkleur en het tweede getal voor de tekstkleur. Zie hier de kleuren:
[0] Zwart
[1] Blauw
[2] Groen
[3] Groenblauw
[4] Rood
[5] Paars
[6] Geel
[7] Grijs
[8] Donkergrijs
[9] Pastelblauw
[A] Limoengroen
Lichtblauw
[C] Lichtrood
[D] Lichtpaars
[E] Lichtgeel
[F] Wit

Ik heb dat geprobeerd maar het lukt niet (ik krijg gewoon een zwart scherm (zelf de rest van de code wordt niet meer weergegeven)) (ik heb "system ("color 60"); in "void main" gezet. Moet het daar bij?): system("color 60"); (ik wil dus gele achtegrond met zwarte letters.

Ik werk moet Microsoft Visual C++ 2008 Express Edition. En Het wordt uitgevoerd in "Visual Studio 2008 Command Prompt"' Mss heeft dat er iets mee te maken.

Avast bedankt

edit: Ok bedankt; mijn firewall blokkeerde het

Laatst bewerkt door een moderator:
...
system("color 00");

[0] Zwart
[1] Blauw
[2] Groen
...

Weet je soms ook hoe je ervoor kan zorgen dat het lettertype groter/kleiner is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan