Naast de instellingen voor resolutie, moet je ook de verversingsfrequentie goed hebben staan. 1680x1050 en 75 Hertz als ik het goed begrijp. Vaak gaat de monitor anders protesteren.
Als het beeld vreemd blijft en er kan niet soepel met vensters en schuifbalken geschoven worden, dan is de goede driver van de grafische kaart niet geïnstalleerd.
De juiste grafische chipset moet in de BIOS worden aangewezen "on-board" of "PCI-E."
De monitor kan aangesloten worden op een andere PC om een defect hieraan te bevestigen of uit te sluiten.
Controleer de systeemeisen voor voedingen van de grafische kaart en de andere onderdelen. Ik lees ergens dat de voeding 400 Watt moet zijn. Veel hangt af van het rendement van de voeding. Met een "80+" model voeding zit je sowieso beter als met een gewoon en al wat ouder apparaat. Denk je dat de kaart onvoldoende spanning krijgt? Selecteer dan eens een lagere kleurdiepte, lager dan 32 bits. Ook kan warmte van de grafische kaart iets uitmaken want dan is er meer weerstand. In de BIOS van de computer en het stuurprogramma van de grafische kaart kan je overklokken, voor het stroomverbruik, beter uitgeschakeld hebben staan.
Geef ons meer bijzonderheden als je er niet uit komt. De getoonde afbeelding werkt niet. Ik gebruik tegenwoordig
http://nl.tinypic.com om afbeeldingen te hosten.