• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scherm flikkert

Status
Niet open voor verdere reacties.

westerp

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2015
Ondanks het gebruik van screenupdating = false blijft het bestand flikkeren wanneer in de vervolgkeuzelijst (regel 17) een ander keuze wordt gemaakt. Met name indien er onder het valluikje wordt gekozen voor "f" dan flikkert het scherm.
In de bijlage heb ik het bestand toegevoegd. de layout is niet netjes, dit komt omdat ik veel zaken heb verwijdert van de oorspronkelijke opmaak zodat ik een vb bestand kon toevoegen.
kan iemand mij op weg om het flikkeren te voorkomen
alvast bedankt

Bijlagen

Ook hier geen geflikker in dat document.

Hier wel een flikkerend beeld.

Het komt doordat de 'Change_event' steeds aangeroepen wordt, en de gehele code van die event dan wordt doorlopen.
Hier een boolean aan toegevoegd zodat het er sneller doorheen wandelt igv het niet nodig is.

Ik neem aan dat de 'change_event' nodig is als je cel C60 handmatig veranderd?

Bijlagen

bedankt tot zover, je bedoelt waarschijnlijk cel a60. Deze bevat een formule die is gekoppeld aan de keuze onder het valluikje.
ik heb de formule in cel a60 weer toegevoegd, zodat je kunt zien wat er gebeurt. Hij blijft bij mij nl flikkeren.
alvast bedankt

Bijlagen

Zo te zien is de beveiliging hierbij de grote boosdoener.
De code van de change_event er uitgehaald.
De application.calculate er uitgehaald.
De formule in A60 veranderd.

Misschien is onze Pc de boosdoener daar de vorige schrijvers nergens last van lijken te hebben.

Bijlagen

Inderdaad nog steeds geen flikkeringen hier met het document zoals geplaatst in #5.

Laatst bewerkt:
Ondanks de aanpassingen blijft het scherm flikkeren, in ieder geval bedankt voor alle moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan